Sunt tare curios sa aflu care ar fi dorintele pe care le nutriti fata de Romania, care sunt lucrurile cele mai importante pe care ati dori sa le vedeti intamplate in Romania. Unii, sigur isi doresc sa depasim America, din punct de vedere economic, altii sa valorificam din plin toate resursele naturale si geografice cu care ne-a binecuvantat Dumnezeu. Sunt si din aceia care doresc sa vada eliberata tara de coruptie si corupti. si astfel sa aiba parte de o revigorare morala si spirituala a tarii. Ce ne dorim cu adevarat sa vedem ca este facut in Romania?

Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
Ţara mea de glorii, ţara mea de dor?
Braţele nervoase, arma de tărie,
La trecutu-ţi mare, mare viitor!
Fiarbă vinu-n cupe, spumege pocalul,
Dacă fiii-ţi mândri aste le nutresc;
Căci rămâne stânca, deşi moare valul,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc.

Vis de răzbunare negru ca mormântul
Spada ta de sânge duşman fumegând,
Şi deasupra idrei fluture cu vântul
Visul tău de glorii falnic triumfând,
Spună lumii large steaguri tricoloare,
Spună ce-i poporul mare, românesc,
Când s-aprinde sacru candida-i vâlvoare,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc.

Îngerul iubirii, îngerul de pace,
Pe altarul Vestei tainic surâzând,
Ce pe Marte-n glorii să orbească-l face,
Când cu lampa-i zboară lumea luminând,
El pe sânu-ţi vergin încă să coboare,
Guste fericirea raiului ceresc,
Tu îl strânge-n braţe, tu îi fă altare,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc.

Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
Tânără mireasă, mamă cu amor!
Fiii tăi trăiască numai în frăţie
Ca a nopţii stele, ca a zilei zori,
Viaţa în vecie, glorii, bucurie,
Arme cu tărie, suflet românesc,
Vis de vitejie, fală şi mândrie,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc!

Mihai Eminescu

Comentarii
  1. Romania mare in vechile hotare

  2. Ninulescu spune:

    Eu as vrea doar sa vad Romania curata, sa nu mai vad gunoaie aruncate peste tot, sa nu mai vad campul plin de pungi, PET-uri goale si cutii de conserve, sa devenim civilizati… ca poate sa fie Romania mare cat Groenlanda ca daca e doar o groapa de gunoi…atunci pe degeaba este mare…
    Vreu sa vad campurile cultivate sa nu mai fie pustii ca acum iar cine nu le poate lucra sa fie obligat sa plateasca o amenda ca omul sa fie „stimulat” sa vanda pamantul daca nu-l poate lucra… In momentul de fatza producem doar urzici si scaieti.

  3. Hapi spune:

    Imi doresc ca oamenii sa devina mai responsabili si sa nu mai arunce toata vina pe politicieni.
    Imi doresc ca politicienii sa responsabilizeze institutiile statului si imi doresc ca in sfarsit dupa zeci de ani functionarii publici sa chiar stie ce au de facut
    Imi doresc ca oamenii sa se respecte intre ei sau macar sa incerce

  4. Andreotti spune:

    o lista cam lunga ar fi de facut…mi-as dori sa existe libertate, responsabilitate, asumare, respect, bun simt, educatie…uoffff…multe, multe ar trebui!

  5. Nicu spune:

    Afisarea ori declararea patriotismului la romani, pare ceva desuet, chiar rusinos. Am sa dau un exemplu in legatura cu acest fenomen.
    Aflat la mare, acum ceva ani, fiica mea avand 5-6 ani (uff, ce tanar eram!!!) a vrut musai o basma cu steagul SUA. La taraba, in timp ce fetele mele alegeau baticul cu pricina, intreb pe comerciantul ars de soare si de gena, daca nu are basmale cu tricolorul Romaniei. Ramas o clipa perplex, a slobozit apoi un hahait sarcastic replicand: „Nu, nu am si n-am avut niciodata asemenea articol. Cine credeti ca ar cumpara asa ceva?”
    Sunt sigur i-am parut cel putin un ciudat acelui om care a continuat sa ma masoare din cap pana-n picioare, pana ce fetele au facut americaneasca achizitie.

  6. CiGriArg spune:

    De când am trecut Prutul, caut România din amitirile bunicilor mei: țara cu grijă și cu dragoste pentru cetățeanul onest și cu cetățeni onești și iubitori de țara lor, țara unei culturi vechi și respectabile, purtătoare, cultivatoare și producătoare de civilizație, păstrătoare de tradiție și modernă și nouă, în același timp… Am convingerea că așa este, doar că stresul „revoluțiilor continue” a scos la suprafață toată scursura adunată în anii de bolșevism.

  7. melanietoulouse spune:

    @Marius, cam retorica întrebarea-ti titlu si ce definitie dai patriotismului?

Lasă un răspuns

