Si reclama e vorba

Posted: 06/07/2012 in Viața socială
Etichete:, , , , , , , , , , ,

Mi-am adus aminte de o secventa petrecuta in filmul „Kate si Leopold”, in care gentlemanul Leopold, fiind pus sa faca reclama la ceva savuros, dar in acelasi timp gustand produsul, nu putea intelege cum se poate vinde o minciuna catre oameni, chiar zambind! Aducerea aminte a acestei secvente mi-a fost produsa de degustarea unui ” lapte din Alpi” ( nu dau nume), despre care am spus in gandul meu, si acum o fac si public, ca daca asa e laptele in Alpi, atunci e vai de vacile care traiesc pe acolo!

De ce oare alegem sa imbracam persoanele, lucrurile ori produsele despre care vorbim, in cuvinte asa frumoase si mestesugit alese, cand de fapt acele lucruri, in sinea noastra, stim ca sunt mai mult dezbracate de continut decat imbracate? Sau poate nu avem informatiile complete si totusi ne exprimam laudativ despre ceva sau cineva? Ajuta la aceva acest lucru sau dimpotriva ne discrediteaza si mai mult atunci cand se afla adevaratul continut? Se practica oare si e valabil proverbul: ” hotul neprins, negustor cinstit”, si in acest domeniu al publicitatii, reclamei, de orice fel?

Care vi se par cele mai nepotrivite asocieri intre vorbe si adevar, dintre reclamele ori la produse, ori la firme, ori la persoane, existente pe piata? Avem cum sa fim corecti si echidistanti atunci cand vorbim despre ceva sau cineva anume?

Anunțuri
Comentarii
  1. Nicu spune:

    Atata timp cat cei care fac o reclama incorecta la niste produse indoielnice, nu sunt trasi la raspundere situatia o sa continue in acelasi mod. Cati dintre noi mergem la OPC cand achizitionam un produs prost dar foarte laudat prin reclama sau chiar prin specificatiile de pe eticheta?
    Traim vremuri in care prevaleaza imaginea, ambalajul iar continutul nu prinde podiumul. Valabil nu doar pentru produsele de pe rafturile magazinelor.

  2. alterego9221 spune:

    Intotdeauna marfa care e de o mai proasta calitate, are parte de o promovare mai intensa, pentru a convinge publicul…e ca disperarea, nu e cu nimic diferita situatia asta de situatia unui om care nu stie pe unde sa mai scoata camasa si incepe sa se justifice si sa dea 1000 de argumente care mai de care mai plauzibile…

  3. alterego9221 spune:

    plus ca prima impresie – aici este vizuala – conteaza foarte mult…

  4. marian spune:

    O reclama buna , facuta profesionst poate vinde inghetata ….eschimosilor !Insa ai dreptate : nu intotdeauna ” haina ” frumoasa si careia i se face reclama acerba…este si cea mai buna. Adu-ti rogu-te aminte de acea minunata povestire { parca Grimm a fost cel ce a publicat-o } despre hainele unui ….imparat . Cred ca in anume cazuri de produse alimentare si nu numai carora li se face reklama turbata …se poate aplica expresia : ” Hristosi mincinosi ” asta fiind valabila si-n cazul produselor respective si-n cazul celor ce fac reklama respectiva .Vezi de ce-l pretuiesc eu pe ….Toma ? Sti si singur despre care Toma vorbesc .

  5. pt ca e mai comod..e mai comod sa ne impopotam decat sa fim fata in fata cu noi insine!..realitatea poate fi dura la inceput ..insa dragii mei e extraordinat apoi..

  6. Alex spune:

    Oooof, de câte ori nu ne lăsăm păcăliţi de minciunile reclamelor, tot sperând că „laudele” au şi o „umbră” de adevăr…
    Şi cu oamenii la fel. Câtă publicitate îşi fac politicienii şi-abia apoi vedem cum sunt de fapt…
    O zi frumoasă!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s