Să creștem maturi

Posted: 29/06/2012 in Proverbe, aforisme, citate
Etichete:, , , , , , , , , ,

Se prea face de multe ori că o dată cu trecerea anilor peste noi, să observăm că doar îmbătrânim dar nu ne și maturizăm,  ni se albește părul de la tâmple, dar nu ni se ascute și mintea pe măsură. Am citit o definiție a maturizării, pusă într-un proverb drăguț:   ” trecem de la copilărie la maturitate când trecem de la a spune ” s-a spart paharul acesta”, la ” am spart paharul acesta”.

E o recunoaștere directe, fără ascunzișuri a unei greșeli care e omenește a fi făcută;  e acceptarea faptului că mi se poate întâmpla și mie să ” dau cu oiștea în gard”, pentru că nu sunt perfect. Acesta e farmecul maturității, a trecerii cu rost a anilor peste noi, a îmbătrânirii cu înțelepciune: să poți spune atunci când trebuie, la momentul potrivit ” e vina mea, eu am stricat totul”; sa ai curajul să îți recunoști o vină, nu bucuros, dar demn și conștient. Contextul în care trăim însă ne arată tot mai mult copilărescul din oamenii care se consideră mari, ne arată că trecerea anilor, nu aduce implicit maturizare și înțelepciune, ci mai degrabă creșterea și dezvoltarea orgoliilor!

Uneori patruzeci de ani trecuți la muchie peste noi, nu sunt similari cu patruzeci de ani de înțelepciune, de maturitate. De multe ori, poate constatăm, dacă suntem sinceri cu noi înșine, că suntem încă copii la minte, cruzi, necopți. Posibil ca și la optzeci de ani, să constatăm că mai avem nevoie de puțină minte, de un surplus de înțelepciune! Și nu e rușine să  recunoaștem că avem nevoie de maturitate in fiecare zi, în fiecare decizie pe care trebuie să o luăm.

Comentarii
  1. Peter spune:

    Niciodată nu ne maturizăm pe cât ne-am dori (şi o spune unul care are ceva ani…) 😀

  2. Nicu Lupsa spune:

    „Nobila intelepciune nu vine inainte de anii ei.”
    proverb latin

  3. Stefania spune:

    Adevarat spui Marius. Fiecare din noi are nevoie de maturitate in gandire, dar in acelasi timp, sa pastreze, copilul viu, din sufletul lui. O seara frumoasa iti doresc, Marius! 🙂

  4. […] credem ca am reusit Sa crestem maturi. Dar oare ce intelegem prin maturitate? Conceptele prin care definim strari precum adevar, […]

  5. Natural spune:

    Eu cred ca avem nevoie si de maturitate si de … copilarie. Cred ca ar trebui sa existe un echilibru intre cele doua 🙂

    Ai de la mine o recomandare, dar si o leapsa … de vizitat.

    Te bagi la leapsa sau la un comentariu?

Lasă un răspuns

