Pe lângă rozătoare, păienjenii  intră, pentru mine, în aceeași categorie a unor vietăți antipatice, neplăcute la privit și la contactul cu ele. Și cu toate astea, admir într-un mod deosebit, consecvența acestor insecte de a-și țese plasa, apărătoarea și în același timp, cursa lor.

Mă gândeam la consecvența mea în a face o anumită lucrare sau a duce până la capăt o acțiune. Chiar dacă mi se distruge ”plasa” țesută, chiar dacă alții îmi distrug ceea ce clădesc eu, cât de perseverent sunt a o  lua de la capăt, de a nu renunța la visul meu, la menirea mea?

E greu să lupți și să clădești, poate zi de zi, același lucru, iar seara să îți vezi distrusă munca. Consecvența însă va avea rezultate, plasa va crește și te vei bucura de reușită muncii tale!

Comentarii
  1. Teo Negură spune:

    Ad-mirabila con-secventa 🙂 Vezi ce joc de cuvinte, precum o tesatura a unei panze de paianjen?…

  2. buna analogia ta, Marius..
    aceste mici fiinte isi tes de fapt intreaga existenta ..caci de pana aia depinde perpetuarea speciei..
    am puta invata mult , foarte mult de la insecte si natura in general. avem exemple mai mult decat graitoare..important e sa avem ochi sa vedem si urechi sa auzim…

  3. romanianstampnews spune:

    Consecvenţa e un lucru mare, nu oricine e capabil să o menţină. Denotă în primul rând tărie de caracter.

  4. melanietoulouse spune:

    @Marius, interesante poze… da’ nimic despre „pânza de paianjen” virtuala aka www?!… 🙂 si-alte „tarantule”… 😀

  5. Nicu Lupsa spune:

    Atunci cand plasa le e distrusa, paianjenii incep sa o refaca , sa o reconstruiasca. Noi, dupa ce observam ca un lucru ne-a fost distrus, trebuie sa ne intrunim in comisii, sa analizam cauzele si dupa ceva vreme, sa decidem ce e de facut. De cele mai multe ori, decidem prost. Paienjenisul problemelor de care ne inconjuram, pentru ca vrem, ne face victimele propriilor plase.

  6. Cris-Mary spune:

    Cred ca e singurul lucru demn de urmarit la ei .. eu sufar de arahnofobiew si nu-i suport..oricat de mici ar fi .. dar trebuie sa recunosc ca ma opresc uneori sa admir o panza tesuta frumos..

  7. calatorru spune:

    Ce ma amuz, vazand ca ieri am scris amandoi despre fetlee diferite ale aceluiasi lucru, tu despre consecventa, si eu despre inconsecventa 🙂
    Daca ai un vis, si daca iti stii menirea, eu zic ca esti inaintea multora dintre noi care inca suntem in cautare… de vise.

  8. Adela Ivaşcu spune:

    Ce-mi place comparatia..:)

Lasă un răspuns

