Buton lipsă

Posted: 22/06/2012 in Viața socială
Etichete:, , , , , , , , , , , , ,

Trăim într-o lume a vitualului foarte bine gândită din punct de vedere al semnelor și instrucțiunilor care ni se oferă ca și opțiuni. Fie că e vorba de ” accept, like, comment,refuse”, ori despre ” answer, wait, call”, toate intră în categoria acelor lucruri din domeniul virtual care ne fac să ne apropiem de cineva anume sau, dimpotrivă, să respingem pe cine nu ne place! Dar în toată această panoplie și  comenzi existente pe panoul de comandă virtual, nu am găsit butonul ” acțiune”. După ce dăm like-uri cu grămadă, după ce comentăm în toate felurile despre un anumit subiect, după ce refuzăm sau acceptăm invitația la vreun grup sau altul, cum se finalizează toate astea?

Se prea poate, existând un risc foarte mare, să ne transformăm în niște comentatori grozavi, în persoane care agreem  bunele puncte de vedere pe care le împărtășim și noi, care respingem ideile și opiniile care nu sunt la locul lor, nefiind de bun simț, dar aici să se oprească totul! Nu mai facem pasul următor, nu mai găsim butonul de ” action”, pentru că acela nu se mai află în spațiul virtual, acela  trebuie căutat în lumea reală, în afara zonei de confort din fața computerului. Și această acțiune cere mai mult decât o apăsare de tastă sau un click scurt pe un anume cuvânt. Și aici intervine marele meu semn de întrebare: oare câți dintre noi suntem gata să adăugăm la comenzile deja consacrate și pe care le știm, și comanda ” acțiune”? Suntem gata să plătim acest preț al actiunii sau preferăm comoditatea din spatele lui ”like”, ”comment” sau ”accept”?

Virtualul e frumos pentru că e locul în spatele căruia ne putem ascunde frământările, nemulțumirile, comentariile bune sau răităcioase pe anumite teme. Dar virtualul nu poate trece la următorul stadiu, cel al faptei, al acțiunii, decât în momentul în care îl părăsim, și comutăm pe ”real” și căutăm butonul ” actiune”.

Activați butonul ” acțiune”!

Comentarii
  1. romanianstampnews spune:

    Ai dreptate, şi încă multă! Depinde de fiecare, de caracterul lui (sau, poate, de tăria de caracter) să ştie cum să facă delimitarea dintre virtual şi real. Pentru unii e o boală, din păcate…

  2. da.bine spus!pe bune, daca nu!

  3. […] şi pe la doru, luna pătrată, teo negură, zinnaida, octocat, lavii, geanina, melly, cristi, marius sau max Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe the first to like […]

  4. Andreotti spune:

    m-ai facut sa nu mai apas nici un buton de „like” ca ma simt penibil acum:)…desi apreciez foarte mult punctul de vedere, ba mai mult, il impartasesc si iti dau dreptate!…
    de-acum voi activa butonul„ actiune” cel putin acolo unde se propune ceva si e de urmat ceva…! si da, la urmatorul post iti voi da like, ca eu il dau din suflet acolo unde gasesc ce imi place!:)))

  5. Nicu Lupsa spune:

    Un „like” e un fel de aprobare de principiu. Daca e una pertinenta, obiectiva si nu doar una de complezenta, de atentie, tot inseamna ceva. Cu „action” e ceva mai complicat. Inseamna implicare, inseamna interes, atitudine si mai ales responsabilitae. Nu vreau sa fiu ipocrit si sa spun ca rolurile ce implica partile au aceeasi greutate. Dar nici nu pot ignora sau huli tribuna pentru ca eu sunt jucator. Poate chiar vedeta.

    Concluzionez :
    atunci cand o sa apas „action” o sa fiu bucuros daca o sa am cat mai multi de partea mea ,care sa apese acelasi buton. O sa fiu bucuros sa am cat mai multe „like”-uri neprefacute. Si-o sa accept „refuse” fara prea multe „comment”uri.

  6. melanietoulouse spune:

    Marius, ai rezumat tot-tot în ultima-ti fraza… 🙂 Virtuala si efemera pânza de paianjen NU va înlocui niciodata viata reala, concreta, tangibila, asa ca… action! 🙂

  7. Hapi spune:

    Am deja 3 luni de cand m-am dezintoxicat de likeuri si e ok asa.
    Mi-e dor cateodata de ele chiar daca le consider absolut inutile – la fel ca si comentatul de complezenta pe facebook . Imi ramane timp pt blog si…..actiune 🙂

  8. actiune! 🙂
    viata virtuala nu-i asa de periculoasa. bine….cauzeaza dependenta, dar daca stii cum s-o dramuiesti cred ca totul e ok. 🙂 so…eu am si actiune si blog 🙂

Lasă un răspuns

