În scurta mea experiență din lumea scrisului în virtual, am observat că sunt unele probleme atît de delicate și personale încât atunci când aduci vorba despre ele îți dai seama că ai fi preferat să nu o faci. Iar aceste lucruri din virtual sunt cam aceleași  pe care le regăsim și în planul real, în aceeași postură de lucruri personale, despre care oamenii preferă mai degrabă să nu fie întrebați: sau dacă totuși sunt întrebați preferă să evite elegant subiectul sau să nu răspundă. Dacă despre politică, fotbal, mondene, știri de genul celor de la ora 5, ai putea să povestești cu anii și ai avea comentarii cu lunile, când vine vorba despre alte subiecte, discuțiile devin sterile și anoste.

Probleme și subiecte care necesită o delimitare clară, albă sau neagră, nu o cale de mijloc, gen avort, homosexualitate, păcatul de orice natură, sunt evitate de cele mai multe ori, pentru că am vrea să fim echidistanți, să nu supărăm pe unii și să nu nedreptățim pe alții sau pentru că, există riscul ca, la un moment dat sa cădem în aceeași greșeala pe care altădată am condamnat-o la alții. Credința, Biserica, Dumnezeu, intră și ele în aceeasi categorie a lucrurilor greu discutabile, pentru că sunt considerate foarte personale, tinând de fiecare individ în parte și de relația pe care acesta o are cu domeniile respective. Preferăm să nu discutăm despre astfel de lucruri, pentru a ne situa în zona neutră, pentru a nu deveni partizanii uneia dintre soluțiile prezentate. Și asta, pe de o parte e bine, pentru că nu suntem, ca și indivizi, deținătorii adevărului absolut, și atunci nu putem emite pretenții de opinii absolute. Pe de altă parte, atunci când negrul trebuie numit negru, pentru că știm că așa e, iar nedreptatea trebuie numită ca atare,  e important să luăm poziție publică, tocmai pentru a ne poziționa de partea binelui.

Din al vostru punct de vedere, ce subiecte, teme, vi se par, atît de personale, încât ar fi bine să fie lăsate pentru colțul intim de prieteni, să fie discutate într-un cadru de cunoscuți, și nu împrăștiate în virtual sau real, către oricine?

P.S

Nu știu dacă trebuia să deschid acest subiect și daca nu cumva e prea personal pentru a fi discutat într-o comunitate așa de mare!!!!

Comentarii
  1. elena spune:

    După mine, depinde. Eu mă consider creştină, deci trebuie să-mi afirm credinţa, deci trebuie ca ceea ce gândesc să afirm şi să trăiesc. Aici nu este loc de ambiguităţi… Biblia e clară: „De aceea, pe oricine Mă va mărturisi înaintea oamenilor îl voi mărturisi şi Eu înaintea Tatălui Meu care este în ceruri”. În ce priveşte temele enunţate de tine, la fel: noi avem un Îndrumar, un Manual. Singurul lucru pe care obişnuiesc eu să-l fac este să răspund numai când sunt întrebată. Altfel nu-mi dau cu părerea (decât pe blogul personal 🙂 ). Fă şi tu un sondaj de opinie, aşa vei primi răspunsuri mai repede! 🙂

    • Marius Bota spune:

      E vorba despre convingerile pe care le avem fiecare dintre noi si despre libertatea de a comunica pe marginea unui anume subiect ori ba!

      • elena spune:

        Am un interviu pe drum.. o să vedem atunci mai multe. Avem puterea să ţinem capul sus când afirmăm anumite tabu-uri, avem curajul să vorbim şi să ne susţinem punctul de vedere? Vom vedea…

  2. ..sincer niciodata nu mi au placut extremele..ori alba ori neagra..intotdeauna exista cale de mijloc.intotdeauna..
    un avort spre exemplu s-ar putea sa fie necesar daca bebele s-ar naste dintr-un viol, incest sau ar avea diverse probl fizice..
    despre homosexualitate..se pot spune multe.eu o sa spun doar una..hormonii din organismul lor o iau razna inca de la dezvoltarea embrionului..
    pacatul de orice natura…hmm… dur spus..cine defineste pacatul? pt mine personal..pacat inseamna..o crima, un viol,violenta fizica..psihica..restul e multa filozofie..
    credinta, biserica, dzeu..sunt chestiuni ce tin de individualitatea fiecaruia..adevarul meu nu este si adevarul tau.realitatea mea s-ar putea sa difere mult de a ta. cu ce drept pot eu sa-ti impun eu credintele mele? fiecare e responsabil pt propria realitate..
    nah, ca am vorbit prea mult :))

  3. Max Peter spune:

    Problema cred că este destul de personală (cel puţin pentru mine). Nu cred că e cineva care să nu aibă un anumit „tabu”.

    • Marius Bota spune:

      Dincolo de faptul ca ne place sa ne ” bagam nasul” in toate subiectele, exista acele lucruri personale despre care vorbim cu retinere sau mai deloc!

  4. […] ar strica să treceţi şi pe la geanina, doru, luna pătrată, teo negură, psi, marius, memyselfandela, loredana, cella sau max Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe […]

  5. marian spune:

    Sa nu te superi dar …chiar nu exista cale de mijloc …cand abordezi subiecte ca : avort , homosexualitate sau ….pacat…de orice natura .Aaa ca ni se inoculeaza de ani de zile ideea ca…” nu-i problema „, ca… este vorba despre malformatii genetice….asta-i altceva .Credinta , Biserica si Dumnezeu…aici, chiar gresesti….nu-i tot aia Credinta ,biserica sau …Dumnezeu . Din punctul meu de vedere toate temele pe care le-ai abordat au fost perfecte si daca au fost si personale , iar in urma lor ai avut ceva polemica sau dimpotriva marturisiri pe blog…asta-i chiar bine . ” Marturisiti-va …unul celuilat ” spune Apostolul Pavel .Nimic nu-i mai placut , ca in „umbra ” unui nik-name sa-ti marturisesti angoasele , nelinistile si…chiar si pacatele unor necunoscuti si…sa asculti parerile lor ., pereri ce …te pot ajuta …si in orice caz…marturisirea …usureaza sufletul, asta-i arhicunoscut .De altfel asta a fost si tema predicii tinuta Duminica la Biserica .Deci frate Marius Bota…continua ca …e bine ! Si pentru numele lui Dumnezeu…lasa-ma frate cu cainele dumitale in pace ! Si eu am caine dar…nu-i ridic atatea osanale …cum faci dumneata si poti sa ma crezi , cainele meu { o corcitura de tekel cu…maidanez} stie sa mearga si tarash marsh …atunci cand al chem la masa !

    • Marius Bota spune:

      Cand am spus credinta, Biserica, Dumnezeu, m-am referit la trei lucruri distincte, delicate fiecare in felul lui. Cat despre dulai, sa traiti, am inteles, o sa ma conformez! ( sa isi faca blog daca vor)

  6. Stefania spune:

    Tu poti sa deschizi orice subiect, Marius, pentru ca, fiecare subiect are publicul lui. Nu trebuie sa te gandesti sa placa lui X sau lui Y si sa astepti strict parerile lor. Asta cred eu.
    O seara frumoasa iti doresc, Marius! 🙂

    • Marius Bota spune:

      Corect Stefania, e ca si in comert: poti sa vrei a comercializa te miri ce produs, doar ca o sa observi ca lipseste clientul tinta!! Si atunci…

  7. melanietoulouse spune:

    Marius, cre’ca se poate aborda orice subiect, inclusiv politica si religia ce sunt mereu delicate… 😀 Chiar daca opiniile sunt total diferite, opuse, se poate dialoga si comunica decent, respectuos… Unii aleg sa-si puna viata personala pe net(blog, site, etc), cu poze, case, masini, detalii intime, despre ei, familie, prieteni… treaba lor, alegerea lor sa „împrastie” ce vor! 🙂 În ceea ce ma priveste, am facut un pact cu mine-însami: niciodata poze sau amanunte despre cei dragi, apropiati, familia de sânge, chiar daca ei ar fi de-acord! 🙂

    • Marius Bota spune:

      Universalitatea discutiilor e data de deschiderea celui care scrie si a celui care comenteaza, dar probabil si modul a a pune o anumita problema pe tapet, va face ca sa fie feed back ori ba

  8. Andreotti spune:

    depinde de fiecare, e clar! există subiecte tabu pentru unii, pentru alții aceleași subiecte sunt „open”. fiecare alege să vorbească despre ceea ce își dorește păstrându-și zona de confort.

  9. Teodor Marin spune:

    Eu in general nu prea vorbesc despre mine, despre familia mea, si cam atat. In rest n-am treaba, bag din top, nu am niciun subiect tabu

  10. elena spune:

    Parintele Sofronie de Essex, un mare crestin, nu vorbea niciodata despre Dumnezeu daca nu era intrebat,sper sa nu gresesc si sa-mi aduc bine aminte:).

    Legat de credinta, cred ca pe de o parte, cei crestini, printre care ma numar si eu(crestini-ortodocsi),au o lasitate mare in a-L marturisi pe Hristos ori a-L marturisi pentru a-si apara propriile trairi,neputinte,limite,impliniri etc, iar pe de alta parte nefiind foarte asezati in credinta lor(noastra) se trezesc ca agaseaza omul cu parerile lor si isi atribuie de multe ori rolul lui Dumnezeu, vrand sa salveze lumea.

    Putini sunt cei care, vazandu-le modul de a fi,faptele si trairile pot atrage la o viata mai buna si pe altii.

    Cumva asemanator e exemplul \”A lady never tells she is a lady\”

    Noi nu ne dam seama ca suntem asa de putin intelepti sa ne dam cu parerea despre lucruri asa de mari , ba mai mult ,ne comportam ca si cum am detine intreg adevarul pe umeri.

    Vedem in jurul nostru imbolnavire la propriu de dat cu parerea, stam de vorba indiferent despre ce/cine/cunoscut/necunoscut/persoana publica /Dumnezeu/situatie…si ne dam cu parerea, vrem sa fim indreptatiti.Atentie fratilor la asta, nu e treaba noastra in viata sa fim parerologi:)

    Si pe trepetele credintei, nu merg jumatati de masura, poporul roman s-a nascut ortodox. Nu e vorba de a respecta sau nu pe celalalt, sau a deranja. Eu asa sunt si nu sunt responsabil pentru ca tu te simti ofensat,cititorule!:) Dumnezeu stie ce va fi cu fiecare religie,insa respectul meu pentru tine,cel de alta religie,nu implica sa nu spun ca am o credinta dreapta.

    Voie buna!

  11. vienela spune:

    Nici macar in treacat nu pot pomeni de lucrurile pe care nu vreau sa le discut in online. Cand le intalnesc la altii, prefer sa nu comentez.

Lasă un răspuns

