„E” de la EU

Posted: 07/06/2012 in Scurt pe doi!
Etichete:, , , , , , , , ,

„Problemele mele sunt cele mai grele, necazurile mele nu pot fi comparate cu ale nimănui, eu sunt singur împotriva tuturor greutăţilor”-   și exemplele ar putea continua; cred că ştiţi definiţiile astea şi faptul că ” eu” sunt cea mai importantă persoană de pe faţa pământului. Ceea ce însă nu am remarcat decât cu câtva timp în urmă, e că unii „eu” sunt mai ieşiţi ăn relief ca alţii „eu”. Nu am observat, că în limba engleză, singurul pronume personal, care se scrie cu literă mare este… ”I” adică eu. Toate celelalte pronume se scriu cu litere mici, adică, cu alte cuvinte, totul se înclină în faţa lui  ”eu”: şi „tu”, şi „el”, şi „voi”, şi „ei”, nimeni și nimic nu e așa important ca ” Eu”. Nimic nu e aşa la loc de cinste ca persoana mea, toate celelalte persoane pot să se descurce cum or putea, eu însă… trebuie să am primul loc.

Nu știu care e motivul acestei reguli în gramatica limbii engleze, dar cu siguranță toți știm care e motivația noastră atunci când vine vorba de a ne socoti pe noi înșine mai presus și mai importanți decât cei din jurul nostru. Și motivația e ”eul” nostru, egocentrismul de care dăm dovadă chiar și atunci când ar trebui să arătăm altruism. Până nu vom învăța regulile elementare de gramatică ale vieții, și anume că toți suntem egali, și mai ales până nu le vom practica, nu vom putea să izbutim a da mâna unul celuilalt!

Comentarii
  1. hmm..stii cum inteleg eu Marius oamenii de genul? de fapt sunt cei mai slabi oameni pentru ca au nevoie de multe confirmari. teoretic si genetic suntem programati pt supravietuire, dar dincolo de supravieturie pentru unii aroganta si ingamfarea e mai presus.viata ii va bate pe umar cu aceeasi moneda, dragul meu!noi sa ne concentram pe noi insine…

  2. vienela spune:

    Este totusi normal sa am grija de persoana mea in primul rand, ca sa pot avea grija si de cei din jurul meu. Bine-nteles ca atunci cand este vorba de copil sau alti membrii ai familiei, nu mai conteaza asa mult persoana mea.

    • Marius Bota spune:

      E normal sa privim spre noi, dar cand ajungem sa devenim asa de absorbiti de persoana noastra, ca toata ziua doar pe noi ne vedem, atunci deja ne dezumanizam

  3. marian spune:

    Prietene…din momentul in care ai nesocotit interdictia Creatorului parasindu-ti jumatatea , pe EVA { desii insusi Dumnezeu Creatorul a constatat ca ” nu-i bine ca OMUL sa fie SINGUR ” …. Geneza 2} iar apoi ai si mancat din fructul acelui „pom al cunoasterii „, binelui si raului …in acel moment ai devenit servul preaplecat al lui EU ! ADAM ai fost TU , si te-ai transformat in EU… ADAM . Pana atunci a existat doar un singur IO , nu uita , care se chema : YEHOVA .

  4. […] poftesc să aruncaţi o privire şi la teo negură, tury, zinnaida, luna pătrată, marius , max peter, chris, crisego sau doru Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe the […]

  5. Lf spune:

    uneori trebuie sa lasam acel „eu” deoparte.

  6. romanianstampnews spune:

    Poate că nu degeaba a şi apărut zicala cu maieul şi cămaşa… 🙂

  7. Hapi spune:

    Egocentrismul este intretinut de tot ce se intamplain jur…..chiat si de campaniile care lalaie un fals „tu decizi”
    Si noi credem 🙂

Lasă un răspuns

