Înfruntarea realității

Posted: 06/06/2012 in Viața socială
Etichete:, , , , , , , , , , , ,

Aștern în fața voastră o realitate cruntă, una care e posibil să ne atingă într-o zi pe fiecare, cu toate că nimeni nu o dorește. E realitatea crudă și neașteptată a unei vești coborâte ca din furtună, care are un glas ca de tunet; ” cancer, boală fără leac”. Ne ferim să rostim asemenea cuvinte , pentru că nici măcar nu vrem să le auzim, darămite să mai avem de a face cu ele. Și totuși, în momente ca acelea, când dintr-o dată auzi vestea că cineva drag ție, sau chiar tu însuți , suferi de o asemenea boală, pentru care medicii încă nu au aflat remediul total, totul se schimbă, totul ia altă față. De abia atunci realizăm cu adevărat ce contează în viață, care sunt valorile autentice și ce e important în trăirea noastră. Dacă e să auzim astfel de persoane, spunându-ne experiențele din momentele respective, cu siguranță vom înțelege că nu tot ceea ce ni se pare acum că e important, e de fapt important și atunci. Toată alergarea, toată truda, toate agoniselile, nu își mai găsesc locul printre preocupări. Ceea ce altădată reprezenta ținta alergării noastre, se prea poate ca atunci să fie la coada priorităților,

Nu am trecut prin asemenea clipe și îi mulțumesc lui Dumnezeu că m-a ocrotit până în ziua de azi. Ce însă putem învăța cât timp nu suntem în astfel de situații, e să prețuim lucrurile care contează cu adevărat: sănătatea, familia, prietenii, Dumnezeu, dragostea și bunătatea. Cel mai potrivit moment de a ne pregăti pentru momentele grele care pot apărea în viață, sunt momentele  bune prin care trecem în viață. Acum în vremuri, în care beneficiem de sănătate și dragoste și prieteni, e momentul cel mai bun să învățăm a prețui aceste cadouri. Iar pentru cei care poate trec prin astfel de momente, putem fi încurajare, putem fi sprijin, putem fi cei care să ne rugăm pentru ei!

Comentarii
  1. […] invit să daţi o raită şi pe la schtiel, luna pătrată, andreotti, octocat, chris, marius, max peter, lili3d sau doru Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe the first to […]

  2. mihaelacartis spune:

    „Dacă e să auzim astfel de persoane spunându-ne experientele din momentele respective, cu sigurantă vom întelege că nu tot ceea ce ni se pare acum că e important e de fapt important si atunci. Toată alergarea, toată truda, toate agoniselile nu îsi mai găsesc locul printre preocupări. Ceea ce altădată reprezenta tinta alergării noastre se prea poate ca atunci să fie la coada prioritătilor.”
    Nu cred sa fi primit o lectie de viata mai mare decat aceea de a mi se spune ca am cancer si cat timp as mai avea de trait.
    Daca o lume intreaga mi-ar fi strigat in cor ca mi-am trait viata gresit si ca nu am stiut ce sa fac cu/din ea, nu ar fi avut asupra mea acelasi efect pe care l-a avut aflarea momentului (presupus) exact al despartirii mele de aceasta lume.
    De fapt, momentul in care mori este exact momentul in care ti se da acest diagnostic implacabil, chiar daca supravietuirea iti este garantata pentru inca ceva vreme.
    Din acel moment esti deja mort, un mort inca viu pentru o perioada prestabilita.
    Te desparti practic de tine insuti acela care erai pana in acea clipa.
    Devii pe loc, acolo, in cabinetul oncologului chirurg, altcineva.
    Altcineva care iti este complet strain, insa un altcineva care, spre deosebire de tine acela care ai fost odata, va stii sa traiasca cu adevarat si sa pretuiasca fiecare secunda dintre acelea care i-au mai ramas si care i se scurg.

  3. […] eu nu sunt din ţara lui nu îmi pasă, şi cred că nici doru, geanina, luna, teo, marius, psi, max, iulia, gândire logică, dana, andreotti sau shogunu’ (dar nu numai ei) nu sunt […]

  4. Andreotti spune:

    nu știu ce să spun, marius…mai ales după ce am citit comentariul:(((….nimic nu ne pregătește și nimeni nu ne învață cum să traversăm astfel de momente. întotdeauna presupunem greșit că nouă nu ni se poate întâmpla. trăim în această iluzie până când cineva, prieten, cunoscut sau din familie pleacă. când ni se întâmplă nouă înșine e…greu de imaginat!!!!

    • Marius Bota spune:

      Sa ne pazeasca Dumnezeu sa trecem prin asemenea momente si mai ales sa invatam, fara a trece prin astfel de momente, ceea ce e valoros cu adevarat in viata

  5. Nicu Lupsa spune:

    Din nefericire am primit o astfel de veste. Tatal meu a fost diagnosticat cu un cancer. Mult prea tarziu din pacate…Nu vreau sa-mi mai reamintesc prea multe, a fost o perioada neagra a existentei mele…
    Acum cred ca e bine. Mi-e insa atat de dor de el…..

    Multa sanatate, tuturor!

  6. Stefania spune:

    „Acum în vremuri, în care beneficiem de sănătate și dragoste și prieteni, e momentul cel mai bun să învățăm a prețui aceste cadouri. Iar pentru cei care poate trec prin astfel de momente, putem fi încurajare, putem fi sprijin, putem fi cei care să ne rugăm pentru ei!” – Sunt absolut de acord cu tine. Iti multumesc mult pentru aceste invataturi, Marius, care e bine sa ni le reamintim, iar si iar fara incetare! Fii binecuvantat, Marius, cu o viata frumoasa!
    O duminica minunata iti doresc! 🙂

Lasă un răspuns

