” Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credinţa, blândeţea, înfrânarea, curăţia; împotriva unora ca acestea nu este lege. Iar cei ce sunt ai lui Hristos Iisus şi-au răstignit trupul împreună cu patimile şi cu poftele.” – Epistola lui Pavel către Galateni 5: 22,23

Nu ştiu la ce vă gândiţi voi în preajma sărbătorii Rusalilor sau ce însemnătate actuală mai are pentru noi un eveniment petrecut acum mii de ani; nu ştiu  nici dacă Duhul Sfânt, sărbătoritul zilei, permis fie-mi să Îl numesc aşa, ca parte a Trimităţii, beneficiază de importanţa necesară. Ce ştiu însă despre mine. e că atunci când mi-aduc  aminte de sărbătoarea Pogorârii Duhului Sfânt, o fac gândindu-mă la motivul trimiterii Lui la noi, după înălţarea lui Hristos la Tatăl. Tot ceea ce face Dumnezeu are un motiv anume, bine determinat, nimic nu e la voia întâmplării, aşa că şi Rusalile îşi au  un loc clar în istoria creştinismului şi a lumii.

Dacă v-aş spune că versetele citate mai sus, ar trebui să fie adevărate în viaţa tuturor celor ce se numesc creştini, care îl au pe Dumnezeu ca Tată, pe Hristos ca Salvator şi pe Duhul Sfânt ca şi Călăuzitor, mi-aţi da dreptate, ori aţi sta pe gânduri, ori chiar aţi spune că sunt puţin cam extremist în interpretarea Scripturilor? Adică cum să rodesc eu dragoste şi bunătate şi îndelungă răbdare şi…? Nu se vede clar ce ” buruienos” e mediul înconjurător, plin de ură, răutate şi chiar  ” muştar sărit”  prin toate părţile şi altele de genul, iar eu să rodesc aşa ceva? Dar oare chiar are vreun rost să rodesc aşa ceva, când nu se caută pe  „piaţă” asemenea produse?  Ce rost are să fiu blând când toţi dau cu pietre după mine sau aruncă cu vorbe murdare înspre mine? Ce folos să îmi înfrânez poftele, când totul în jur strigă ” ia-mă, du-mă cu tine”, fie că e minciună, fie că e pofta ochilor, fie că e pofta sexuală? Sau ce să mai zic de roada „facerii de bine”, asta e chiar pe cale de dispariţie, iar eu să mă apuc să o cultiv?

Aproape m-am convins şi pe mine, scriind rândurile astea, că nu mai are rost să cultiv asemenea roade, nu mai are rost să îmi dau silinţa să le îngrijesc în inimă pentru a le da apoi altora. Cred că aleg mai bine celelalte roade din versetele anterioare: pizmuiri, ucideri, beţii, chefuri, închinare la idoli, fermecătorie, vrajbe, certuri, zavistii, mânii, gâlcevi, dezbinări. Astea sigur sunt în trend, se poartă, se găsesc la tot pasul şi o să găsesc o mulţime de alţi cultivatori. Gata am rezolvat, mă axez pe astea. Dar stai… că mai scrie ceva, şi era să nu observ: „cei ce fac unele ca acestea nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu”. Atunci nu cred că mai îmi convine această cultură, o fi ea în trend aici printre pământeni, dar se pare că nu e de folos în faţa lui Dumnezeu.

Aleg să îmi dau toate silinţele, chiar dacă trebuie multă muncă, chiar dacă trebuie pregătit solul inimii bine, să mă ocup de dragoste, de bunătate, de blândeţe, de curăţie, de tot ce e vrednic de Împărăţia lui Dumnezeu. Prefer să nu fiu la modă acum şi să mă privească ciudat unii şi alţii; atunci când, cu toate că mi-e greu, aleg să nu răspund pietrei aruncate cu altă piatră, ci cu dragoste, aleg ca atunci când viaţa îmi oferă tristeţe şi durere, eu să accept acestea cu îndelungă răbdare şi bucurie. Ştiu e greu, uneori e luptă împotriva curentului, dar de asta sărbătorim Rusalile an de an, pentru a vedea cum mai stăm cu roada, pentru a vedea dacă am făcut progrese. Căci daca nu are însemnătate pentru noi, cei de azi, atunci nu mai are rost să le sărbătorim!

Roade frumoase, cereşti îmi doresc şi vă doresc, de la an mai an mai coapte, mai gustoase!

Comentarii
  1. Dudas Danut spune:

    SARBATORI FERICITE alaturi de cei dragi. LA MULTI ANI.

  2. romanianstampnews spune:

    De roade frumoase îţi doresc să ai parte, Marius.

  3. Lf spune:

    eu nu cred ca esti extremist in interpretare, de altfel acest pasaj din Biblie este destul de clar in ceea ce ne priveste, cum ar trebui sa fim noi ca si copii ai lui Dumnezeu, dar suntem? eu mai am scapari…

  4. marian spune:

    Esti mai rigid decat Iisus !!Pentru care motiv sa te autoflagelezi incercand sa faci, sa fi, ceea ce insusi Dumnezeu Tatal , a considerat ca-i prea greu pentru noi ca oameni ?! Domnul spune : >> MILA VREAU NU …JERTFA !!!<>Intoarce vorba rea cu un sarut <>Lasa-i cu „stapanul ” lor, du-te in odaita ta , roaga-te pentru sufletul lor si…abia dupa aceea vino si …iarta-i << Ellen Withe .Fie ca Sfantul Duh sa vegheze asupra ta si asupra familiei tale frate Marius !

  5. […] Vremea rodirii « Marius Bota, Anunturi din Vremea rodirii « Marius Bota, Locuri de Munca Vremea rodirii « Marius Bota, Servicii IT Vremea rodirii « Marius Bota, Promovare Site Vremea rodirii « Marius Bota, Gazduire Web Vremea rodirii « Marius Bota, Creare Site Vremea rodirii « Marius Bota, Oferte din Vremea rodirii « Marius Bota, Promotii Vremea rodirii « Marius Bota, Bani Online Vremea rodirii « Marius Bota, Stiri Vremea rodirii « Marius Bota , (Vremea – Căutare în Google Blog): Vremea rodirii « Marius Bota […]

Lasă un răspuns

