Adevărul și minciuna

Posted: 17/05/2012 in Poezie
Etichete:, , , , , , , , , ,

Minciuna este o prințesă ce poartă scumpe rochi de aur,
Dar aurul ce-o poleiește, e cel mai pieritor tezaur,
Căci dacă adevăru-n zdrențe își spune-n fața ei cuvântul,
Cum soarele topește ceața, minciunii el îi ia veșmântul ;
Și adevărul, deși-n zdrențe, își poartă zdrențele cu fală,
Pe când minciuna se ascunde, căci ea se rușinează goală!

Când te-a ridicat minciuna, te dărâma orice râmă;
Adevărul când te-nalță, nimeni nu te mai dărâmă!

Adevărul și lumina sunt puteri ce-n veci unite,
Printre toți biruitorii trec mereu nebiruite,
Fiindcă oricât de-ntuneric le-ar sta-n temnița de pază,
Din izvorul de lumină iese-afară câte-o rază.
Și-acea rază strigă lumii, – cu puterea ei adâncă,
Pân-ce temnița se sparge, chiar de-ar fi săpată-n stâncă!

În grădinile minciunii, pururi e de aur mărul,
Dar în zgură se preface când îl taie adevărul!

Pentru unii adevărul în a vieții lor cărare,
Nu-i decât un pom netrebnic și cu fructele amare.
Dar din gloata omenirii, doar acela este om,
Care gustă cu plăcere fructele acestui pom!

Lingușirea-i ascultată totdeauna cu nesaț,
Dar ea pururea întinde lingușitului un laț.
Așadar, mai sincer este omul ce-ti arată ura,
Decât cel ce poartă pururi lingușirea-n a lui gură!

Vasile Militaru

Comentarii
  1. romanianstampnews spune:

    Nu ştiam poezia, mulţumiri.

  2. marian spune:

    Era suficient sa spui : ” Minciuna sta cu regele la masa” si nu trebuia sa te amarasti sa tastezi atat , ” restul”…venea de la sine .Era suficient doar sa fi numit despre ce ” rege ” era vorba si…scapai de-o „munca ” .Ai amabilitatea sa-mi spui cine este acest Vasile Militaru…pentru a ma scutii pe mine de ” munca” cautarii pe…”goagal „?

  3. Ninulescu spune:

    Superba poezie, asa cum sant multe dintre poeziile lui..
    Putina lume stie ca acest poet
    a scris si versurile celei mai cunoscute Romante Romanesti…

    „A venit aseara mama, din satucu-i de departe,
    Ca sa-si vada pe feciorul, astazi domn cu multa carte.
    A batut sfios la usa, grabnic i-am iesit în prag,
    Mi s-a umezit privirea, de iubire si de drag.”

    De aceea zic eu ca ne-am indepartat de calea dreapta (ca popor)
    ca am adoptat toate mizeriile altora si capodoperele noastre nationale le-am aruncat la gunoi 😦

    Poezia lui fabula „Satulul si flamandul” este o adevarata capodopera care ar trebui sa se predea obligatoriu la scoala… din pacate astazi nici numele lui Nicolae Militaru nu e cunoscut… cu atat mai putin opera sa 😦

    • Marius Bota spune:

      Ai dreptate, Ninule. Ne apreciem prea putin valorile, nu le cunoastem si nu le dam importanta. Poate va veni si ceasul trezirii noastre ca natiune, inspre cele cu adevarat valoroase principii si valori umane, culturale!

  4. Cris-Mary spune:

    Eterna lupta dintre adevar si minciuna..frumos descrisa si intelept as putea spune. Multumesc Marius ptr poezie!

  5. Andreotti spune:

    „Pentru unii adevărul în a vieții lor cărare, nu-i decât un pom netrebnic și cu fructele amare”… de ce trebuie să fie așa?????

    • Marius Bota spune:

      Daca pe mine m-ai intrebat sau a fot doar una retorica intrebarea, imi permit sa iti spun ca, pentru mine, e asa pentru ca multora le convine situatia asta, le place sa auda vorbe dulci, chia rmincinoase, in locul adevarului. Eu incacred ca se va mai schimba proportia acestei inegalitati

      • Andreotti spune:

        eu am mers întodeauna pe ideea asta..chiar și atunci când mi-am încasat-o, mi-a fost bine!….eu sunt durerors de sinceră și de tranșantă drept urmare mă aștept la același tratament!:)

      • Marius Bota spune:

        Sanatosi sa fim si sa putem spune intotdeauna adevarul ca atunci vom ramane sanatosi si curati si la inima!

  6. alexbodoli spune:

    Mulţumim pentru versuri!

Lasă un răspuns

