Nu prea cred că o să apuce a citi, cățelușa mea această postare, dar cred că o pricepe ea, că a fost făcută pentru ”dumneaei”!. Ieri, așa ca un copil neastămpărat, m-a supărat rău de tot, și a luat-o puțin pe coajă. A  plecat capul, și-a dat seama că a greșit, dar după un minut a fost inapoi la mine, dornica de alintare și de joc, ca și cînd nu i-aș fi făcut nici o corecție. M-a apucat mila că am ”oblogit-o” și mi-am adus aminte poezia de mai jos, și mai ales am conștientizat, cum ar trebui să mă comport și eu când cineva mă corectează, pentru că îmi vrea binele. E încă loc de a învăța de la câinii profesori, și sper să o facem!

Din bucata mea de pâine
Am hrănit un om și-un câine.
Omul, azi, m-a părăsit
Și s-a dus, n-a mai venit.
Câinele mă recunoaște,
Omul nu mă mai cunoaște.

Căinele mi-e ca un frate,
Mă păzește cu dreptate.
Eu îl bat, îl scot afară;
Sare gardul, vine iară.
Latră zi și latră noapte,
Mă păzește pân’ la moarte.

Omul rău si dușmănos,
Care-ți vorbește frumos,
Îți vorbește-n față bune,
Dar în spate dă în tine.
Ce ai, omule, cu mine,
Că nu-ți fac nici rău, nici bine ?

Când am bani și o duc bine,
Toată lumea-i neam cu mine.
Când n-am bani și o duc rău,
Nu mi-e neam nici neamul meu.
Și acum, te-ntreb pe tine:
Care-i om și care-i căine ?

  Vasile Militaru

Comentarii
  1. m ai impresionat cu poezia ta Marius..o staim..dar m -a impresionat!:)

  2. Teo Negură spune:

    Singura data cand am dat intr-un caine, a fost cand era mai-mai sa ma muste. De fapt, mi s-a intamplat de vreo 2-3 ori, cu niste de-astia mici, insa infipti, unii ai nimanui, iar altii adoptati 😀

    • Marius Bota spune:

      Si eu cand merg cu bicicleta spre servici dimineata, se mai kiau dulaii strazii dupa mine, dar nu ma dau la ei! La ai mei ma dau ca sa ii corectey, dar asta mica, e clar ca nu pricepe, asa ca trebuie sa am asteptari mai mari de la mine decat de la ea!

  3. Andreotti spune:

    exceleeent!!!!..o învăț și eu!
    ..vreau să-ți spun că iubesc atât de mult animalele încât fac moarte de om pentru ele, îți jur!!!…la mine este totul până la ele…dacă cineva dă în vreun animal, dacă îl alungă, îl chinuie sau orice altceva de rău a pus-o cu mine!…îl voi urmări toată viața!!!

  4. Nicu Lupsa spune:

    Citind cele scrise, mi-am amintit de unul dintre multele cazuri in care loialitatea cainilor fata de stapan s-a dovedid ca e mult superioara celei umane.

    http://www.eva.ro/maia/povesti-adevarate/fidel-si-dupa-moarte-un-caine-refuza-sa-paraseasca-mormantul-stapanului-video/

    se pare ca e acceasi rasa de caine….

Lasă un răspuns

