Eu unul când mă gândesc la Austria , îmi vine în minte verdele atât de crud al ierbii, încât devine „obositor” de verde, liniştea şi calmul locuitorilor şi al locurilor,  de parcă nu ar avea probleme şi grijuri, dar mai ales munţii care, fie iarnă, fie vară, au ceva special de spus. Dacă ar fi adusă vorba despre o evadare într-un loc de linişte, de netulburată relaxare, atunci aş alege orice zonă din Austria, fără a sta pe gânduri. Aproape de noi, geografic, şi totuşi atât de departe din alte puncte de vedere; cu natură superbă, ca a noastra, dar îngrijită ca la ei; şi cu altele care ne fac „mai oameni”,  ne aduc mai aproape de starea normală.

Hai că nu mai continui cu povestirea, că sunt  zilelecălduroase înaintea noastră, ba chiar vin concediile, şi mă prea „arde” gândul  de linişte, de relaxare totală, de uitare a tot ce e româmesc, măcar pentru o perioadă de timp! Dar pentru că „rana din coastă” nu mă lasă, aleg să privesc, să mă transpun, cel puţin cu gândul, pe marginea unei ape limpezi, şi cu ochii spre verdele pădurilor şi albul zăpezii de pe vârful munţilor.

Călătorie plăcută să avem!

Comentarii
  1. Silving spune:

    Eu deseori ma intreb care-i fascinatia romanilor mai ales,pentru Austria. Sau poate unde mi.aminteste de cand ni s-a stricat noua masina acolo si am avut niste probleme dis de dimineata cu niste politisti care pur si simplu cautau un motiv de amenda si cearta,fara sa fie de fapt motiv, ne-au stricat toata ziua, eram cu copil mic,in tara straina,unde nu voiam sa fim, a trebuit sa stam peste noapte,venind deja din Ro. si in drum spre casa.In fine.
    Am vizitat si Viena cu ocazia aia,dar asta e singurul lucru bun din toata intamplarea,pentru ca altfel nu cred c-as fi vazut-o si nici nu cred c-o voi mai vedea vreodata, nu m-a atras prea tare,sau altfel spus, e frumoasa, dar am simtit-o rece,fara suflet.Asa,gen monument la care te uiti si atat.
    Dar iar, poate asa ni s-a parut noua,la momentul ala.
    Asta nu inseamna ca nu inteleg ce spui tu,cu verdele si restul,dar astea le gasesc si-n alta parte. E adevarat ca e mai aproape de Romania,poate de aia interesul pt. tara.
    Weekend placut s verde!

    • Marius Bota spune:

      Pentru mine e o oaza de liniste si verdeata, totul cu bun gust si placut. Si in special ma refer la zonele mai de munte, nu neaparat orasele aglomerate si mai comerciale. Oricum, nici Danemarca ori Norvegia, nu mi-ar displace, ca sa te fac sa te simti mai bine!)))

  2. […] treceţi şi pe la luna pătrată, ana maria, octocat, lili3d, schtiel, vultureşti, teo negură, marius, meşterul manole, memyselfandela sau max peter Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike […]

  3. Ninulescu spune:

    Eu raman la Canada, tara mea de vis si dor ! :)))))))))))))))

  4. Nicu Lupsa spune:

    Tare frumoasa, Austria…chiar si cand nu ai lipita vigneta pe parbriz!

  5. paradisblonzesc spune:

    iubesc austria! si slovenia (cam seamana intre ele in ceea ce priveste verdeata). abia astept sa mai ajung pe acolo. chiar ca este linistitor..!

  6. psi spune:

    dacă ajungi prin salzburg îţi recomand o pensiune fabuloasă… am moos de pe moos strasse… un fel de căsuţa lui heidi!
    şi da… cine a fost prin austria şi-a lipit de suflet darurile ei.

  7. marian spune:

    Am fost de doua ori in Austria. Acolo locuieste de vreo…cinsprezece ani o sora d’a nevesti-mi, este medic oftamolog la o clinica din Viena .De fiecare data …n-am dorit decat sa ma intorc cat mai repede ACASA , la mine in Bucurestiul asta mohorat, mizerabil, plin de caini vagabonzi, plin de ce vrei dumneata frate Mariuse dar….infinit mai prietenos si mai cald decat la vienezii aia plini de …morga .Pai in cartierul ala …daca spuneai cuiva Guten Tag…erau in stare sa cheme …politia. Oameni reci ca aia …nu cred ca mai exista pe undeva …fireste in alta parte..n-am mai fost asa ca…Strauss, pot asculta si la mine acasa si al ascult cu mai multa placere, ca sint la mine acasa si …epatez vecinii !Ce-mi trebuie hardughia aia de casa pe care o are aia , ce-mi trebuie mie sa am trei masini [ fiecare cu…”rostul” ei ]ce-mi trebuie mie sa castig cateva sute de mii de E pe an { dasii chiar mi-ar place si chiar mi-ar trebuii }daca oamenii din jurul meu sant toti doar niste…statui de gheata ? Am fost in vizita si la o biserica neoprotestanta [ AZS ] insa …Pai nici nu exista nivel de comparatie intre fratii din biserica AZS din Bucuresti… Brancoveanu Str Raul Mara { sa zicem …ca tot am fost azi invitat azi la ei la Sf. Cina } si ” fratii ” din biserica de pe …strasse nu stiu cum !Asa incat…sa fie sanatosi austriecii cu tara lor…eu sant multumit si fericit aici…doar Dumnezeu sa ne aiba in paza , restul…chiar ca nu conteaza. Daca vei pleca , totusi in vacanta in Austria…iti doresc sa ai parte de o vacanta cat mai placuta si dumneata si familia dumitale.Maine sint invitat la o biserica baptista { ti-am spus ca sint baptist ca si dumneata dar…si adventist sau evanghelist sau penticostal } si te voi pune in rugaciune pentru ca Tatal Nostru sa te aiba in grija sa .Oricum are grije de dumneata chiar si fara rugaciunea comunitatii baptiste din cartierul Berceni din Bucuresti dar…sta scris : cere si…ti se va da!

    • Marius Bota spune:

      Aleg Austria pentru relaxare, nu pentru aglomeratia oraselor, pentru verdele reconfortant, nu pentru griul, chiar daca e mai curat, al blocurilor!
      Multumesc de gandurile bune si rugaciunile tale: Cel mai nenorocit dintre oameni, e acela pentru care nu se roaga nimeni, si la care nu se gandeste nimeni!

  8. Cris-Mary spune:

    Este unul din locurile pe care abea astept sa le vizitez si acum mai mult decat decat pana acum 🙂

Lasă un răspuns

