Teamă? Ce e aia?

Posted: 02/05/2012 in Scurt pe doi!
Etichete:, , , , , , , , , ,

Mi-aduc aminte de zilele copilăriei, când, trimis fiind de părinţi la „prăvălie” pentru a cumpăra  „pită”, îi rugam să se uite de la poartă, după mine, astfel încât să nu mi se întâmple ceva rău. Mi-era teamă că pot apărea „agenturili străine”, şi să atenteze asupra mea!. Şi astfel stăteau la poartă, unul din ei, ori fraţii mai mari, până ajungeam eu la prăvălie, bineînţeles eu întorcând capul din când în când, pentru a vedea că totul e sub control!

Anii trec peste noi, şi de la temerile de copii, ajungem la cele de adolescenţi, tineri, adulţi ori pensionari: Nu exista etapă a viaţii fără temeri, fără a manifesta o anumită reţinere cu privire la diverse acţiuni sau lucruri. Sunt totuşi unele persoane care înfruntă teama ca şi când ar fi făcut un pact cu ea, o privesc în ochi şi în loc ca teama să îi copleşeasca, aceştia „hipnotizează” ei frica! Aceste persoane ştiu că limitele pot fi depăşite, temerile pot fi învinse, iar frica privită ca slugă, nu ca stăpân.

Uneori ne e teama de înălţimi dar nici nu ştim de fapt, cât de teamă le e înălţimilor de noi, să nu fie cucerite şi învinse. Poate a sosit momentul să ne învingem temerile false, şi să le cucerim una câte una!

Comentarii
  1. paradisblonzesc spune:

    Uneori ne e teama de înălţimi dar nici nu ştim de fapt, cât de teamă le e înălţimilor de noi, să nu fie cucerite şi învinse. ce cuvinte intelepte! ai pus punctul pe „i”!

  2. […] şi pe la octocat, teo negură, vizualw, luna pătrată, vultureşti, andreotti, meşterul manole, marius, max peter, bianca, ana maria, memyselfandela, pishky, melly, cristina sau schtiel Share […]

  3. melanietoulouse spune:

    @”Teamă? Ce e aia?” – chiar asa, Marius aka filosoful zilei, existentiala întrebare, indeed… 🙂

    Poate-i vorba de „appréhension”…? 🙂 Se pare ca toate angoasele si anxietatile noastre ancestrale provin din teama de moarte, din imposibilitatea de-a asuma ca suntem… muritori! 😀 Pasageri grabiti sau nu pe Terra, deci relativi, temporari, în trecere… Deja nu-s fricoasa si panicoasa din fire, dupa ce-am trait teroarea comunisto-securista, cu „agenturilii straineze”, etc, chestii, socoteli… o tempora, o mores! Mi-am „îmblânzit” angoasa mortii de mult, singura-mi temere e ideea pierderii unei fiinte dragi, apropiate, atât! Restu’, din moment ce nu-i o chestiune de viata sau de moarte, gasim mereu cel putin o solutie! 🙂 Cât despre situatii incontrolabile ce nu depind direct de noi, le-acceptam, le-asumam, we move on… what else?!… 🙂

  4. Hapi spune:

    Foarte bine punctat Marius
    Am ajuns la concluzia ca temerile exista dintotdeauna in noi, sunt initial puiuti apoi cresc si cu ajutorul mintii noastre iau diverse forme inspaimantatoare
    Tot mintea e cea care trebie sa le biruie cu ajutorul ratiunii

  5. Andreotti spune:

    temerile nefondate se pot învinge….anxietățile și fobiile pot fi atenuate și/sau chiar vindecate…adevăratele frici, cele întemeiate nu pot fi învinse așa ușor…frica de necunoscut, de marele necunoscut cred că este una din fricile ce ne încearcă pe toți depotrivă…îmi pare greu de „depășit”…dar important este să vrei și să poți să le depășești și să le controlezi tu…nu invers!

    • Marius Bota spune:

      MAre pericol, chiar de blocaj, e frica de necunoscut. Dar poate fi necunoscutul si o mare provocare, o adevarata aventura care sa te faca sa gusti viata in fiecare zi!

      • Andreotti spune:

        cand spun marele necunoscut ma refer la moarte…de asta nu scapam niciunul!:(…dar se aplica ce spui tu…chiar si acest mare necunoscut de care ne este teama, ar trebui sa ne stimuleze sa traim astazi sau maine ca si cum ar fi ultima zi:)

      • Marius Bota spune:

        Am inteles acum referirea la „marele necunoscut”; dar mai mult imi place abordarea finala propusa de tine! E varianta cea mai buna!

      • Andreotti spune:

        așa zic și eu și tot așa au zis-o și alții înaintea mea!….deci subscriem amândoi!:)

  6. Teo Negură spune:

    Eu stiu doar o vorba din batrani, ce zice ca teama pazeste bostanaria 🙂

    • Marius Bota spune:

      Batranii aveau simtul realitatii! Dar in acelasi timp tot ei , prin spiritul lor, ne invata ca nu are rost sa ne temem de viata, ci sa o infruntam si sa o „luam in piept”.

  7. romanianstampnews spune:

    Teama e ceva omenesc. Suntem oameni, deci… fiecăruia ne e teamă de ceva.

  8. Luna patrata spune:

    Ba eu ma tem uneori; pentru mine, pentru ceilalti, din diverse motive. Mai mult chiar, mi-e teama de intuneric si de furtuna.

  9. psi spune:

    sunt totuşi oameni care nu pot trăi altfel. de la mici fobii, nevinovate,dezvoltă adevărate frici. se pot depăşi? da… dar ca în orice schimbare, trebuie să vrei cu adevărat.

  10. pandhoraa spune:

    nu este usor sa-ti invingi temerile,fricile…uneori nici nu reusesti sa o faci…
    eu am ajuns la concluzia ca poti invinge teama doar atunci cand intelegi „de ce” iti este teama…
    dar poti intelege intotdeana de ce?

  11. Doru spune:

    Temă despre teamă …
    Provocator joc de cuvinte şi de sensuri! Mulţumesc, Marius şi iartă frecvenţa scăzută a vizitelor din ultimul timp (timpul, bată-l temerile)!

  12. […] invit să daţi o raită şi pe la luna pătrată, marius bota, octocat, teo negură, geanina, memyselfandela, psi-words, meşterul manole, lili3d, sau zinnaida […]

  13. oanaclara spune:

    🙂 Eu de obicei n-am fobii, doar ma tem ca picii mei sa nu li se intample ceva rau.

Lasă un răspuns

