Doar atât merităm?

Posted: 26/04/2012 in Știri mioritice
Etichete:, , , , , , , , , ,

Am văzut în săptămâna care s-a scurs şi în cea în care suntem, iaraşi o mostră de civilizaţie politică românească, în persoana domnului Becali, iar apoi l-au urmat cu declaraţii, care mai de care mai obraznice, Solomon şi Ponta. Becali     a lovit o ziaristă şi a făcut circ cu reporterii, pe când ceilalţi doi , au fost, sau sunt gata, să omoare pe X sau Y; şi mi-a venit instantaneu în minte întrebarea din titlu: oare chiar asta merităm, oare chiar aşa de în ultimul hal am ajuns noi, ca şi cetăţeni, încăt trebuie să suportăm astfel de oameni, care să ne conducă, ba la Bucureşti, ba la Parlamentul Europei, ba la nivelul autorităţilor locale? Şi aici nu e vorba de jolly joker-ul televiziunilor din România, indiferent că aduce vorba despre politică, religie ori fotbal, adică, doar despre Gigi Becali, ci despre din ce în ce mai mulţi. Parcă pe zi ce trece, măsura de tupeu, de obrăznicie, de răutate, atinge praguri din ce în ce mai mari; nu contează pe ce funcţie politică e persoana, nu contează că azi e acolo şi mâine nu mai e, trebuie dovedită grosolănia până la capăt, cu orice ocazie. Fie că e un oarecare minuscul om politic de judeţ ori oraş, ori mare demnitar, nu se poate să nu îşi probeze limbajul, ori mimica, ori acţiunile, negative, pe niscai colegi , ori chiar pe cei cărora le-a promis că o să îi servească şi să le apere interesele. Nu e generală chestiunea, dar e de amploare, pe scară largă.

Se prea poate să nu mai pot privi eu circul ăsta, sau să fie prea mult; se prea poate ca unora chiar să le placă să vadă jigniri de tot felul la TV, făcute de către oamenii politici, şi apoi să spună cu mândrie: „eu pe ăsta l-am votat, mă reprezintă 100%”. Nu merg pe ideea  „sfântului” politic, pentru că nu e candidat sau absolvent de teologie, dar de la a vorbi politicos, şi până la  a arunca cu jigniri, în dreapta şi stânga, în alegători şi în adversari politici,  e cale lungă. Poate am eu o altă concepţie despre comportamentul si limbajul pe care trebuie să îl aibe o persoană publică, poate s-a schimbat sensul expresiei „noblesse oblige”, poate chiar aşa o fi limbajul oamenilor politici şi prin alte ţări civilizate, poate, poate!

Oricum ar fi , eu cred că nu merităm să fim părtaşi la aşa ceva, şi asta nu în sensul de a schimba canalul când auzim aşa ceva. Ci nu mai trebuie să avem de a face cu astfel de oameni în funcţii de conducere şi reprezentare politică, în posturi publice.. Sau poate, fiind urmaşi de-ai romanilor, chiar ne place circul şi pâinea, chiar vrem sânge, chiar şi  verbal, doar să fie! Şi atunci, chiar merităm! Din plin!

Comentarii
  1. mishu jamie spune:

    Niste penibili, ai senzatia ca sunt copiii in spatele blocului sau niste insi afumati in dosul caRCIUMII. „bA, ITI SPARG FATZA, SA MOARA MAMA”!, Si cu toate astea, au functii publice, sdunt platiti din banii nostri.

  2. ionela spune:

    ehe..pot sa zic si eu ceva?pot? pot?..nu ..nu mai zic nimic legat de politica..mi am promis..

    • Marius Bota spune:

      Chiar te rog,Ionela, potisi trebuie sa zici si apoi sa faci, asta e viata adevarata, de actiune. Daca doar ti-ai promis sa nu mai zici de politica, atunci e cazul sa faci ceva pentru a nu mai fi nevoita sa vezi astfel de politicieni si politica!

  3. Politica din Ro nu se poate numi politică . Eu aș numi-o WC public . 😀 vine toată lumea și face fix ce vrea .. fără pic de rușine .

    • Marius Bota spune:

      Si atunci nu e normal, ca cei care fac asa ceva, sa mearga si sa vorbeasca asa, intr-un loc unde sa fie doar ei de ei, fara a ne afecta pe noi, acustic, intelectual si moral!

  4. Eu ma intreb cum s-ar simti acesti indivizi, daca nu s-ar duce nici un cetatean roman la vot la urmatoarele alegeri?!?

    • Marius Bota spune:

      Ei traiesc pe alta lume, una paralela cu a cetatenilor, lumea lor , in care doar interesul propriu primeaza! Asa ca probabil, se vor vota intre ei, si vor crede ca au fost alesi de o majoritate covarsitoare!!

  5. […] treceţi şi pe la teo negură, luna pătrată, memyselfandela, andreotti, lili3d, schtiel, peter, marius, geanina, zinnaida, vultureşti şi octocat Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe […]

  6. Andreotti spune:

    în privința TV-ului eu sunt lămurită…nu ma mai uit la el de vreme buna ci imi pun cate un film cand ajung acasa..vad si cate 4 filme daca nu ma ia somnul!!!:)…cu politica sunt mai mult decat paralela nu pentru ca sunt ignoranta ci pentru ca sunt satula si scârbită…și nici comentarii nu brodez pe tema asta pentru ca risc sa devin acida, ironica si chiar nesimtita:)..mai bine tac si fac tot ce imi sta in putinta sa nu-i mai văd!!!!!

    • marian spune:

      @Andreotti Cu respect dar daca vezi cate 4 filme…este mai dificil sa le si intelegi.Mai bine foloseste Diazepam .

      • Andreotti spune:

        in general las Tarkovsky-ul și Mihalkov -ul deoparte seara și nu mă-ncumet orișicum:)….diazepamul nu poate să-mi înfrângă nesomnul ( testat!) ci poate doar capacitatea de „înțelegere”, la o adică:)))…de obicei mă rezum la 1-2 filme dar dacă ajung la 4 crede-mă că le înțeleg:)…sunt nopți și nopți, filme și filme:)

      • marian spune:

        @Andreotti . Te rog sa nu ma-ntelegi gresit si sa nu consideri o obraznicie ce am spus.Pur si simplu spun ceva , despre ceva ce… una peste alta si eu sint un mare consuumator de film insa, de regula ma feresc sa vizionez trei sau chiar patru filme unul dupa altul asa cum faci { asa am inteles cel putin ] dumneata.Vorba aluia { nu stiu cine } doua si…bune! Si daca-i vorba despre Mihalkov…fara suparare dar…eu cand vad cate un film regizat de el….raman pe ganduri mai toata ziua si…efectiv nu mai pot urmarii alt film{ chiar regizat sau jucat si de el } fiind in acelasi timp si critic la adresa acelui , sau acelor filme. De exemplu zilele trecute am vazut ” Burn the sun”…Pai nu mi-a mai trebuit si altceva ! film frate nu jucarie ! Daca totusi crezi ca te-am suparat, sau am avut ca intentie sa-ti jignesc inteligentta…iertare ,rogu-te !

      • Andreotti spune:

        @ mariane, departe de mine gândul supărării!…nici vorbă!!!…eu am înțeles perfect ce-ai vrut să spui!….sper doar că ai înțeles și tu….pe lângă figura de stil cu 4 filme care nu erau bătute pe muchie în fiecare seară:)…nu abordez în „serile aglomerate” filme grele, filmele de autor…pe care din fericire, le cunosc sau mă informez și apoi le selectez:)…după un Mihalkov cred că 2 zile nu-mi trebuie vreun film dar după un Hangover nu-mi iau pauză mai mult de 2-3 ore:)

    • Marius Bota spune:

      Nici eu nu urmaresc TV dar internetul ma informeaza. Asa ca, tocmai din cauza ca sunt si eu satul de astfel de mod de a fi tratati, consider ca trebuie sa iau atitudine, sa fim constienti ca, cu cat mai multa astfel de vorbe, cu atat ne vom expune tot mai mult la reactii dure, lupte crancene si ura. Iar asta nu e bine pentru oameni, pentru natie

  7. romania spune:

    La cat mai multe astfel de articole. Bravo!

  8. Călin spune:

    eu sunt cam pe aceeaşi linie cu Andreotti…televizorul e eventual pentru un film sau un documentar…politica a ajuns să fie unul din lucrurile din cauza căruia aş putea da în hepatită, la câte mizerii se spun şi se fac, aşa că o evit…ce merităm, cât merităm…poate că e suficient să te uiţi cine conduce ţara asta; nu americanii i-au ales, nici ruşii…

  9. Nicu Lupsa spune:

    Marius, inarmeaza-te cu rabdare. Nu vreau sa fiu „prapastios”, sa vad pesimist viitorul natiei, dar incercand sa privesc obiectiv, nu prea vad in roz situatia. O sa-mi atrag probabil antipatii spunand ca situatiile critice din tara survenite de-a lungul istoriei nu s-a datorat atat de mult factorilor externi cat celor interni. Din pacate, calitatea indoielnica a multor conducatori, atunci cand acestia au fost alesi in mod democratic s-a datorat in primul rand electoratului. Un electorat, in majoritate, de slaba calitate. Obiceiul de a da vina , ba pe marile imperii, ba pe agenturi straine, ba, mai recent efectele unei crize globale, e o meteahna veche si ce-i mai grav, una din care ca si popor, n-am invatat nimic. Noi n-am fost vinovati niciodata, altii ne-au „facut”!

    Asa-i Marius, ne meritam soarta! E bine insa ca desi nu mustim a optimism, mai suntem si care credem ca ceva o sa se schimbe in mentalitatea colectiva. Si daca-avem noroc, poate prindem si noi acel moment. Daca nu, ne stingem cu speranta ca poate o sa aiba acest privilegiu, urmasii. Daca nu, urmasii urmasilor nostri…:)

  10. marian spune:

    Mariuse…ce dracu frate …daca aveai vreo 20 de …primaveri mai ziceam dar asa…Faci pe naivul ?In primul rand : ala care zice ca , nu stiu cine-l ” reprezinta ” , nu se gandeste la modul politicos , la modul academic in care foloseste limba romana pentru a se adresa celor ce urmareste sa le ia votul .Se gandeste ca o data instalat la ” butoane” va face ” ceva ” pentru ca viata sa sa decurga cel putin NORMAL !A ca televiziunile al pezinta pe Gigi Becalii….pai ce vrei au si aia nevoie de raiting si-n plus de asta …de ce uiti ca Gigi este un produs 100% media ?Ca i-a injurat pe ” ziaristi ” pe ” reporteri „{ observa rogu-te ghilimelele !}…pai s-o fi saturat omul sa tot fie tracasat de astia desi, fara ei…el n-ar fi existat , fara ei la ora asta era inca in puscarie Si-n al doilea rand nu uita ca fiecare om isi doreste ca cel ce-l reprezinta sa …vorbeasca ca el , sa fie ca el in viata de toate zilele , sa fie …natural, chestia cu ” intelectualul cu papion”…nu prea mai tine la nimeni…s-a vazut de ce au fost ” in stare ‘ acesti tipi scrobiti , aceste ” gulere albe ” ! Si nu numai la noi …cam peste tot in lume, de aceea a aparut un Sarcozy sau …un Traian Basescu ..De fapt dumneata ai avut ca tinta pe Solomon si pe Victor Ponta .Acest Solomon este in mod evident un imbecil .Nu cred ca individul stie { nu cine a fost sau cu ce s-a ocupat } de ce a fost executat Alldo Moro, in ce conditii sau de catre cine.Vorbeste si el, isi doreste publicitate { chiar negativa } gratuita si…uite c-o are din plin.Cat despre Victor Ponta { diferit de faptul ca el a spus altceva si-n alt context } pai jura-te matale pe ce ai mai scump…ca nu gandesti la fel !!!Jura-te ca nu ai aceasta convingere , ca cei ce au dus tara in prapastie { stai linistit …nu mor de dragul lui Ponta si al ” ideilor ” sale !} marita …glontul in cel mai ” bun ” caz !! Eu ca bun crestin ce sant [sti ca sint bun crestin , cred ca te-ai convins de cand te tot deranjez pe blog !] nu sant atat de ” radical ”. Eu mi-asi dorii pentru acesti ticalosi { pentru Roberta Anastase in special parintii dumitale cred ca sint de parerea mea si chiar si dumneata …ce dumneata nu vei fi afectat de „Legea pensiilor ” !} cate 100 de ani de puscarie { de fiecare evident !} insa facuta in conditii de ani ’50, cu turtoiul si arpacasul de rigoare plus bataia de rigoare de minim cinci ori pe zi ! Frate sa nu te superi ca de multe ori sant poate cam dur in sinceritatea gandurilor mele .

    • Marius Bota spune:

      Mare bucurie pentru reintalnire, Marian. Nu mi se pare normal, chiar daca par naiv, ca cei pusi in frunte sa se comporte asa, nu e demn, indiferent ce crezi sau simti, in tine. Sunt persoane publice, si trebuie sa gandeasca inainte de a vorbi, sa dea exemplu celor ce ii privesc. Asta „arta” de a face politica, nu face altceva decat sa invrajbeasca, sa nasca patimi, e una incrancenata. Daca ar lupta pentru oameni, ar trebui sa fie altfel, dar ei lupta pentru interesele proprii!

      • marian spune:

        Mai…de ce uiti ca si ei sint totusi OAMENi ca si dumneata ca si mine !Ce ti se pare anormal faptul ca mai explodeaza din cand in cand cate unul cand vede nemernicia unora !?Stai piano …ce crezi ca USL-asii nu vor face …cam la fel ?Insa daca voi vedea macar un PDL_ist de frunte { gen Berceanu , Blaga , Udrea,Anastase , Boc, sau Ioan Olteanu plus Basescu & comp { aici ma refer strict la famiglia prezidentiala } pusi la zid si executati fara judecata…eventual { ca tot spuneam ca-s bun crestin } omorati cu pietre { lapidati } atunci voi putea inghitii mai usor galustile astora mai „noi” alesi !Repet : asta, numai pentru ca sint un „crestin ” adevarat ! Si ce bucurie mai mare poate avea crestinul decat sa-i vada morti , in cele mai cumplite chinuri …pe aia care-i fac viata amara ?!

  11. L.uzu spune:

    probabil ca nu meritam, si totusi crezi ca se poate schimba ceva? ori cu el ori cu altul nu stiu daca o sa fie mai bine, sau daca lucrurile o sa se schimbe…
    nu vad nici un fel de viitor pt tara noastra, nu vad licarire in ea sau in cei ce o conduc si cred ca nici in noi…

    • Marius Bota spune:

      Poate ma crezi naiv, sau prea credul,dar cred ca daca nu vom mai crede, asa de multi, ca nu se poate face nimic, vom putea face. Asa ca , hai sus, mai e speranta!!

  12. Cris-Mary spune:

    Din pacate incep sa cred ca din ce in ce mai multi adora acest circ pe paine si va fi extrem de greu sa le explici ca nu-i nici bun si nici sanatos!

  13. Mélanie spune:

    @Marius, dupa cum stii, la subiecte d-astea nu ma bag, n-am canale-ro, nu citesc presa-ro, caci la fel de manipulatoare ca peste tot, vorbesc en connaissance de cause… 😀 😉 Da’ am auzit despre THE famous Gigi B, personaj „colorat”… 😀 =))
    – – –
    „noblesse oblige!” e o expresie foarte curenta, preluata-n toate limbile… la propriu: cin’ se pretinde nobil, tre’ sa se comporte cu nobletze… iar la figurat: tre’ sa actionezi si sa te comporti în conformitate cu situatia în care te-afli si cu reputatia pe care o ai deja ori… ba! 🙂

  14. romanianstampnews spune:

    Stai aşa că nici n-a început campania… Să vezi atunci!
    Mulţumeşte-te că nu eşti obligat să citeşti zilnic câte o mie de ştiri de pe vreo câteva zeci de fluxuri…

  15. Teo Negură spune:

    Eu m-am scarbit, cred, cam… definitiv, de cand am vazut cum „oamenii capabili” din PDL devin, peste noapte, „curatei” si buni companioni atat pentru liberali, cat si pentru pesedei… Un circ, dar fara paine 😦

  16. Alex spune:

    Din păcate doar atât merităm! Da, da! Dacă vom continua, ca popor, să alegem astfel de specimene în funcţiile de conducere ale ţării, înseamnă că atât merităm şi nimic mai mult. Deşi oamenii primesc atâtea argumente împotriva acestor „lighioane” penibile, continuă să-i aleagă cu o încăpăţânare aproape masochistă.
    Halal să ne fie! Şi celo care-i votează şi celor care tăcem…

Lasă un răspuns

