Alegeri grele

Posted: 06/04/2012 in Viața socială
Etichete:, , , , , , , , ,

Alegerile fac parte din cotidianul nostru, poate nu trece zi în care să nu fim puşi în faţa unor alegeri. Unele mari, alte mici, unele care pot avea urmări de mare însemnătate, altele , care ne implică doar pentru moment. Mă gândesc la câteva alegeri care mie îmi dau bătaie de cap, care îmi ridică mari semne de întrebare, şi pe care îndraznesc să vi le împărtăşesc şi vouă. Poate deja aveţi răspunsuri la ele, şi astfel ajutaţi pe unii ca mine, care nu au răspuns la toate  aceste alegeri

1. aleg să merg la vot pentru a vota aceiaşi oameni de 22 de ani, aleg pe alţii apăruţi mai nou, dar  cu idei „ciudate”, sau aleg să stau acasă?

2. aleg să merg la Biserică deşi ştiu multe „poveşti” despre enoriaşi şi preoţi sau aleg să stau acasă şi să privesc chestiuni „lumeşti”?

3. aleg să spun adevărul în faţă, celui vinovat sau aleg să îl vorbesc pe la colţuri?

4. aleg, în numele dragostei, să îl apăr pe cel drag atunci când altcineva îmi spune că a greşit sau  aleg să îl judec obiectiv?

5. aleg să merg cu echipa mea, chiar dacă merg pe un drum greşit, din spirit de solidaritate sau aleg să mă despart de ei, amiabil, , spunând lucrurilor pe nume şi expimându-mi opinia?

6. aleg să spun o minciună pentru a îmi salva pielea sau aleg să spun adevărul pentru a îmi salva onoarea?

7. aleg sa mă enervez, în mine însumi, pe cel care mă supără sau aleg să îl supăr poate, spunându-i adevărul?

8. aleg să fac un lucru, doar pentru a nu supăra pe cineva, pentru ca apoi să mă enervez sau aleg să refuz politicos, cu riscul de a supăra eu persoana respectivă?

Unele alegeri le luăm din instinct , fără a  ne gândi asupra urmărilor. Alte alegeri le facem după ce calculăm toate feţele problemei. Iar în alte situaţii, zicem noi, decidem să fim neutri şi să nu luăm nici o decizie. Dar doar ne înşelăm pentru că întotdeauna alegem chiar şi când credem că nu.

Comentarii
  1. ionela spune:

    ai pus pct pe I cu ultima afrmatie.
    intotdeauna alegem. chiar si alegerea de a face..nimic..este ea insasi o optiune.
    In toate celelalte cazuri, cum binenteles stii si tu ..toate alegerile astea depinde de diverse ..si doar viitorul ne demonstreaza cat de corecte au fost sau nu..desi eu personal consider ca nu exista alegeri corecte sau incorecte..exista ..alegeri..notiunea de bun sau rau..noi o dam..prin interpretare..;)

    • Marius Bota spune:

      Asa e , Ionela, alegerile bune ori rele, rezulta ca atare prin definitia noastra, prin rezultatul care il au. O alegere rea, poate avea un rezultat bun?? Se prea poate!

  2. romanianstampnews spune:

    Cred că cele mai multe alegeri le fac fără să stau prea mult pe gânduri. Poate la prima întrebare pusă aş sta cu adevărat să mă gândesc mai mult.

  3. Nicu Lupsa spune:

    1-merg la vot! Desi, conform statisticilor, romanii sunt cei mai pesimisti din UE ( ce ciudatenie!)trebuie sa mergem la vot convinsi ca poate fi mai bine;

    2-Din pacate, merg rar la biserica ( nu din cauza preotilor);

    3-Depinde. Uneori daca persoana respectiva are un rol in viata mea, prefer sa-i spun in fata. Daca-i nevoie, cu diplomatie;

    4-Cred ca incerc sa-i gasesc circumstante atenuante, fara a fi radical nici pro nici contra. Daca sunt convins ca persoana draga mie a gresit, prefer sa aplic zicala cu spalatul, rufele si familia;

    5-Inainte de a intra intr-o echipa, ideal ar fi sa gasim team-ul potrivit. Daca insa, la un moment dat, constat ca echipa mea nu ma mai reprezinta, prefer sa ma despart, amiabil si sa-mi caut idealul in alta formatiune;

    6-Uneori sunt nevoit sa mint ( imi asum slabiciunea) insa nu mint doar de dragul minciunii, dar daca-i vorba de onoare cred ca as prefera „crudul adevar”;

    7-Reactionez diferit de la caz la caz (cand e vorba de sefu’, prefer sa ma supar pe mine :P);

    8-Daca-i vorba de mama, nu prea o refuz. Accept sa fac, de dragul ei, lucruri pe care nu le-as face pentru multa lume, chiar daca ma enervez pe moment.

  4. […] meşterul manole, luna pătrată, vizualw, teo negură, lili3d, octocat, vultureşti, geanina sau marius bota. Iar dacă sunteţi curioşi cine sunt câştigătorii concursului de fotografie pe luna martie, nu […]

  5. Călin spune:

    chiar şi când alegem să nu alegem nimic, tot o alegere se cheamă că am făcut…

  6. […] şi pe la Teo, luna patrata, Iulia, shogunu’, Doru, virtualkid, colţu’ cu muzică, Marius Bota. Share this:TwitterFacebookLike this:LikeBe the first to like this […]

  7. Iulia Kelt spune:

    problema mea e că sunt groaznic de sinceră… și-n astă ordine de idei, mulți mă cred dură.
    cât despre votat, aleg să mă preocup de chestii care să nu mă agite 🙂 ca de exemplu să stau departe de politică.

    • Marius Bota spune:

      Sinceritatea e o virtute asa ca ar trebui sa fii de apreciat. Din pacate, trebuie sa ne ocupam uneori si de lucruri care ne agita, pentru a nu lasa doar pe altii si astfel sa fim mai agitati!!

  8. psi spune:

    de aceea ne-a fost dat liberul arbitru… 🙂
    ar mai trebui să adăugăm și asumarea. dar la aceasta suntem restanțieri de cele mai multe ori.

  9. Aniela Deby spune:

    Atunci cand aleg sa fac ceva,ma gandesc de doua ori la asta,sau chiar multe zile…cand sunt alegeri care sa imi puna in pericol viitorul.Am ales de multe ori din instinct,si am gresit..m-am inselat enorm.Oricum,intotdeauna doar ce vom alege vom avea..!Nimic mai mult,sau mai putin.Daca alegem lucrurile bune,le avem..daca aleg lucrurile „rele”le avem si pe alea.De multe ori multi dintre noi alegem fara sa ne asumam si consecintele,cel putin eu am facut si asta…
    Oricum ,eu intotdeauna am ales..cum ziceai tu,chiar si atunci cand credeam ca nu am facut asta.Cand alegi,e greu…depinde ce iti doresti in momentul ala,iar daca alegi corect vei avea ce ti-ai dorit,daca nu..asta e,urmeaza consecintele,altele grave..altele mai putin.Dar sa traiesti,inseamna sa alegi intre bine si rau..!

    • Marius Bota spune:

      Interesanta exprimarea,a trai inseamna o permanenta alegere intre bine si rau! Ce e de facut cand avem de ales intre „bine” si „cel mai bine”, caz fericit, dar intre „rau” si „mai rau”, caz nefericit!?

      • Aniela Deby spune:

        Parerea mea..?As fi multumita cu „rau”in loc de „mai rau”..!Iar la „bine”as alege „cel mai bine”..toata omenirea am face asta.Sti ce e interesant?Uite..cum am vazut ca ai scris de alegeri ,intre bune si cele mai bune,m-am bucurat….dar cand am vazut „rau”si „mai rau”…trista:))
        Sincer,cred ca toti ne dorim ca alegerile noastre sa fie cele mai bune:)Dar,revenind la cele rele..nu stiu,poate ca e indeajuns sa fie „rau”in loc de „mai rau”,e bine sa ne multumimt uneori si cu lucrurile mici.Cele mai bune alegeri sunt alegerile..care ti le doresti tu,am mai zis asta:)Nimeni nu isi doreste cred,alegeri rele:)doar..ca avand atatea oportunitati,cu siguranta se voi ivi si ele

  10. Andreotti spune:

    ti-ai raspuns singur, marius!…nealegând ai ales…si da, chiar cand alegem constienti de alegerea in sine o vom face potrivit imprejurarilor, dupa ce ne-am gandit mai mult sau mai putin, in functie de context. De-alegem bine sau rau …de obicei raspunsurile le afli dupa ce-ai ales…ideea e sa alegi constient, sa alegi in mod onorabil chiar daca ranesti, sa nu alegi doar ce te avantajeaza pe tine tradând astfel, sa alegi cu curaj chiar si atunci cand doare…nu stiu! e greu sa alegi, nu-i asa???..cel putin din exemplele date…de obicei, intre 2 perechi de pantofi, aleg repede!:)

    • Marius Bota spune:

      Onorabil, chiar mi-a placut! Daca am avea onoare in orice situatie, cred ca mult mai usoare ne-ar fi alegerile! Multumesc, Andreotti

      • Andreotti spune:

        ne-ar fi mai ușoare alegerile dar cred că și viața ne-ar fi mai ușoară!…dar la noi, cel puțin,este o virtute pe cale de dispariție din păcate…puțini aleg onoarea!…cred că de departe, cultura și poporul japonez ar fi cel mai aproape de acest atribut!

      • Marius Bota spune:

        Eu de asta mi.am luat caini de origine japoneza , sa mai invat una alta de pe la ei!!))) Poate reusesc sa ma „japonizez”!

      • Andreotti spune:

        n-ar fi rău!…dacă mancam mult orez oare ne migdalam ochii???..asa si tu!…n-avem nicio sansa sa-i ajungem pe japonezi…nici macar pe cei de-acum 1000 de ani daramite pe cei de-acum!!!! no chance!!!:)

      • Marius Bota spune:

        Din pacate asa e, doar ca imi face placere macar ceva sa aduca aerul japonez))

      • Andreotti spune:

        și mie îmi place aerul japonez…tu l-ai găsit, eu încă îl caut:)))

      • Marius Bota spune:

        In trecerea prin Deva, te astept , macar scurt, sa vezi cum e aerul japonez, al meu; din pacate doar de la distanta, se poate, pentru ca de aproape, latra si credca si musca!!))

      • Andreotti spune:

        :)))…am sa vin incarcata de dulciuri daca vin prin deva ca altfel nu ma primesti:)…cu ei, am experienta!…sper sa nu-mi demonstreze cateii tai ca ma insel!:)

  11. Mélanie spune:

    Buna-seara, Marius!

    Am „aterizat” pe blogu’ tau via Hapi… 🙂 Ultimul tau paragraf rezuma perfect „definitia” si rezultatul alegerilor noastre… Am scris despre acest subiect aici, daca ai timp si chef, bineînteles:

    http://incaunipocrit.wordpress.com/2012/03/19/viata-inseamna-alegeri-alternative-optiuni/

    Cunosc bine Deva, am fost la vechi prieteni acum doi ani, locuiesc pe Bld Decebal… 🙂

    O seara senina! 🙂

    • Marius Bota spune:

      Sarumainile si multumesc de trecere si prin Deva blogosferica, Melania O sa citesc articolul, pentru care iti multumesc frumos. Poate ne intalnim si prin Deva reala. Cat despre seninatatea serii, a fost o ploaie de toata frumusetea asa, ca sper ca, dincolo de seninul inimii sa fie si afara la fel.

      • Mélanie spune:

        Bonjour & merci pentru ospitalitate, Marius! Nu voi trece prin Deva în curând, caci prietenii mei se afla-n Germania pentru moment, deci suntem vecini frontalieri… 🙂 Revenind la textul tau, la sfârsitul acestei luni vom vota(primul tur) pentru viitorul prez al Frantei, dar… la fel ca si-n România, avem si noi „falitzii” nostri si cre’ca voi vota „alb”… 😀

        Am dedus ca-ti place Japonia:”imi face placere macar ceva sa aduca aerul japonez))” – am fost de 3 ori si sper sa mai merg… Vei gasi aici „diverse” despre aceasta unica tara, arhipelagul Soarelui-Rasare:

        http://incaunipocrit.wordpress.com/?s=japan

        Cum crestinii catolici si protestanti sarbatoresc Pastele mâine: un weekend cu soare afar’ si-n suflet, ca aici! 🙂

      • Marius Bota spune:

        Multumesc de inca o farama de Japonia! Imi place, si ce daca!)))

  12. marian spune:

    1]Aleg sa merg la vot , poate , poate „iese” ceva mai bun si pentru viata mea zilnica ! Daca ” stau acasa” ma voi simtii vinovat insa, in mai mare masura.2] Merg la Biserica deoarece am pe la mai toate bisericile …indiferent de cult prieteni si de fapt eu merg pe acolo pentru…socializare .”Povestile ” spuse pe acolo le stiu deja .3]Adevarul doare asa ca, alegerea de a spune cuiva adevarul poate fi dureroasa pentru el asa ca prfer sa-l las sa descopere singur adevarul acela.Nici ” dupa colturi ” nu vorbesc desii…poate fi benefic ca cineva sa auda un adevar care-l priveste de la altii decat de la un prieten . Daca ai spui adevarul il pierzi ca prieten .4]In ” numele dragostei ” nu poti proteja pe nimeni chiar drag , chiar apropiat fiind deoarece daca greseste cuiva…trebuie sa raspunda singur . Asta tine de educatie. A … sa-i fi alaturi , sa-ti simta sprijinul intr-un moment greu…asta-i altceva.5]Aleg intotdeauna ” echipa ” care pune in discutie si spre aprobarea tuturor membrilor drumul pe care trebuie sa mearga. De fapt asta inseamna o./..echipa.6]Aleg sa spun o minciuna daca este necesar pentru a-mi salva „pielea”Niciodata „onoarea ” sau…adevarul n-au tinut pe cineva in viata. Cimitirele sint pline de oameni de onoare sau de oameni ce au spus la un moment dat…adevarul.7]Aluia care ma supara…ai spun asta in fata dar…dupa ce-l las ceva timp doar , doar s-o trezii la realitate . daca nu…al dau dracului si gata traba.8]Incerc sa fac acel lucru pentru a nu supara pe nimeni insa…fac asta de asa maniera incat …ala se plictiseste si ma da dracului…eu nu mai fac acel lucru si…toata lumea este multumita !Ce zici ti-am dat cateva raspunsuri ce te vor ” ajuta ” vreoadata ? Daca esti ” multumit ” eu sint si mai multumit . Un weekend cat mai placut si petrecere frumoasa pentru Duminica Floriilor , pentru dumneata si vizitatorii blogului !

  13. […] ar strica să treceţi şi pe la luna pătrată, meşterul manole, teo negură, marius bota, lavii, dana, geanina, octocat, max peter, qedeu, andreotti, vizualw, lili3d Share […]

Lasă un răspuns

