Cele mai triste cuvinte

Posted: 01/04/2012 in Meditații
Etichete:, , , , , , , ,

Poate e mult prea trist titlul, dar negreşit, fiecare dintre noi, la un moment din viaţa trăită până acum, am fost puşi faţă în faţă cu realitatea tristă a unor cuvinte, cuvinte despre care, după ce le-am auzit, am exclamat : „sunt cele mai triste cuvinte pe care le-am auzit  în viaţa mea”. Momentele şi situaţiile din viaţă, în urma cărora au fost rostite aceste cuvinte, pot fi diferite total, de la caz la caz, de la persoană la persoană. Unii poate , am aflat că noi ori cei dragi, avem de înfruntat o boală cumplită, fără prea mari şanse de izbândă în tratarea ei. Alţii poate, au fost puşi în faţa unei despărţiri furtunoase, rapide, de un prieten drag, de persoana iubită. Mai sunt şi din aceia care au fost anunţaţi că de luna viitoare nu vor mai avea locul de muncă în care au fost angajaţi  de peste 20 de ani. Toate sunt triste,  situaţiile prezentate nu le-am dori la nimeni, dar sigur fiecare din noi, am avea a spune destule asemenea momente. Dar, vreau să vă fac parte, dincolo de viaţa aceasta, la, cu adevărat, cele mai triste cuvinte de care am putea avea parte. Aici din nou fac referire la cei ce ne numim creştini, credem Biblia, credem că va fi o judecată şi  credem cuvintele lui Dumnezeu.

Evanghelia după Matei 7:21.Nu oricine-Mi zice: „Doamne, Doamne!” va intra în Împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu care este in ceruri.

22. Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: „Doamne, Doamne! N-am prorocit noi în Numele Tău? N-am scos noi draci în Numele Tău? Şi n-am facut noi multe minuni în Numele Tău?”

23. Atunci le voi spune curat: „Niciodată nu v-am cunoscut; depărtaţi-vă de la Mine, voi toţi care lucraţi fărădelege.”

” Nu vă cunosc sau nu v-am cunoscut, plecaţi de  aici” din partea Celui care ar trebui să fie prietenul nostru, Salvatorul nostru , ajutorul nostru, din partea lui Dumnezeu şi Fiul Sau Isus Hristos – acestea le consider cele mai triste cuvinte de care aş putea avea parte. Dacă singurul pe care ar trebui să îl cunosc şi să mă cunoască, în ce priveşte cele spirituale, nu mă cunoaşte, atunci sunt pierdut. Dacă cel care ar trebui să îmi fie prieten şi  singurul care poate să mă apere, nu mă cunoaşte, sunt în faţa celui mai trist episod din viaţă; tot ce am făcut pe pământ , se prea poate să fi fost în zadar.

Nu vreau să am parte de aceste cuvinte, şi atunci încerc:  să iubesc semenii şi pe Dumezeu, să citesc şi să trăiesc ce scrie în Biblie, să le fac cunoscut şi altora riscul la care se expun, să depind de Dumnezeu în fiecare zi. Ştiu, sunt grele „sarcinile” care mi le propun, dar pentru a nu auzi acele triste cuvinte, eu cred că se merită.

Care ar fi sau au fost pentru voi, cele mai triste cuvinte, cuvinte care nu vi-ar plăcea să le auziţi sau să le mai auziţi vreodată? Ce anume au făcut să le consideraţi ca fiind extrem de triste, cuvintele respective?

Dar pentru că nimic nu e pierdut atât timp cât încă suntem vii… tristeţea putându-se transforma în bucurie

Comentarii
  1. ionela spune:

    cred ca diferenta o face atitudinea ce o luam in fata acestor „cuvinte triste” cum le numesti..cred ca asta i toata diferenta ca altfel..toti le simtim ca si cand ar fi cea mai mare nenorocire de pe lume..ca-s a noastre…:(

    • Marius Bota spune:

      Sigur tine de atitudine, dar, probabil, si de ceea ce e posibil sa aduca, ca si urmari, rostirea acelor cuvinte. Speram sa auzim doar cuvinte binevoitoare si placute, dar să si fim pregatiti pentru variantele mai putin pozitive

  2. […] meşterul manole, luna pătrată, teo negură, schtiel, geanina, lili3d, vultureşti, octocat, marius bota, max peter şi grupul “porcilor abjecţi” Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike […]

  3. Hm….nu m-am gandit la asta. Tocmai pentru ca vorbelevin si pleaca. Pentru mine ele desemneaza notiuni si atat
    N-am fost mereu o fire pragmatica , dar ma bucur ca reusesc sa fiu, macar din cand in cand.
    Totusi, cele mai triste cuvinte pe care le-as putea auzi in aceasta viata ar fi un „nu te mai iubesc” din partea unei persoane foarte dragi mie.Si nu ma refer neaparat la partenerul de viata ci la mama, frate. bunica, nepoata, etc 🙂
    sau „nu-mi pasa ce faci” din partea unui prieten
    Da, categoric, acestea ar fi cele mai triste cuvinte pentru mine

    • Marius Bota spune:

      Ai dreptate, sa ne confruntam cu lipsa dragostei si a preocuparii din partea celor iubiti, e un episod trist, dureros. Ma gandesc cum am putea trece peste astfel de cuvinte si episoade, daca ar fi sa le intampinam?

      • Nu cred ca putem face ceva anume ca sa trecem peste ele, putem sa le depasim eventual si sa asteptam sa se atenueze durerea. Ca dupa o operatie…..

  4. romanianstampnews spune:

    Sunt cuvinte care dor mai mult decât orice palmă, mai ales dacă vin dinpartea cuiva socotit printre cei dragi.

  5. marian spune:

    Un prieten de al meu spunea cam asa referitor la ce spuneai dumneat in postare : „> Religia-i o fraza de dansii inventata , Ca prin a ei putere sa va aplece-n jug, Ca de-ar lipsii din inimi speranta de rasplata , Dupa ce amar munci-ra-ti viata toata Ati mai purta osinda ca vita de pa plug ?<" Prietenul ala al meu { intre timp a plecat sa moara nitel } a studiat si ceva religie la viata lui si am mare incredere in cam tot ce spune avand in vedere ca si azi ce spune el este valabil !La ce-mi foloseste mie , victima , sa stiu ca cel ce-mi este calau va fi judecat si eventual pedepsit….dupa ce voi fi mort ?Voi murii mai linistit cumva ? Ma voi trezii din mortii pentru a ma bucura de asta ? Deci …carpe diem prietene, carpe diem !O saptamana cat mai linistita si cat mai profitabila iti doresc pentru ….saptamana care mai este putin si incepe . Sanatate { ca aia-i mai buna decat toate !} iti doresc dumitale , familiei dumitale, precum si vizitatorilor blogului dumitale pentru sapatamana ce sta sa inceapa!

  6. Silving spune:

    Eu nici nu vreau sa ma gandesc care ar fi cuvintele alea.Deja faptul ca le-as rosti sau le-as gandi m-ar indispune, si mai cred ca s-ar duce pe undeva prin univers si ar putea sa se intoarca cand nu m-astept, asa ca eu vreau sa gandesc si sa rostesc doar cuvinte frumoase.

  7. Andreotti spune:

    sa faci in asa fel incat sa nu spui/faci niciodata cuiva ceva din ceea ce tu nu ai dori sa auzi/ sa ti se intample vreodata!!!..e un mod prin care te-ai putea feri!…dar, da…ele mai pot veni si-asa din neant, sa zicem!…si dor al dracului de tare si nu se vindeca deloc!…cand cineva se foloseste de tine, cand te minimalizeaza, te izoleaza, te arunca fara rost sau fara sa meriti – mai ales de la cine nu te astepti, de cei dragi, din familie poate!…cuvintele care insotesc asemenea actiuni deja sunt de prisos!

Lasă un răspuns

