Visul

Posted: 31/03/2012 in Meditații
Etichete:, , , , , , ,

” Ar fi prea frumos să se întâmple chiar aşa!”, „parcă visez, nu îmi vine să cred”, „oare e doar un vis sau e realitate”, expresii  pe care le-am rostit fiecare dintre noi, în contextul unei posibile ori iminente desfăşurări fericite a unui eveniment. Din păcate, pe zi ce trece, parcă nu mai avem nici puterea  de a visa, de a năzui spre culmi înalte, greu tanginbile, pe care doar visarea le poate ajunge uneori. Şi cu toate astea, cu toate greutăţile ce ne apasă zilnic, frumuseţea visării nu poate să ne fie luată în întregime. Mai există, în interiorul fiecăruia dintre noi, un copil liber, unul care aleargă, zboară şi visează, un locşor care nu are îngrădiri, o pasăre care nu are aripile frânte în ciuda tuturor „ciocnelilor” de problemele cotidiene. Şi aici poate fi vorba de vise mari ori vise mici, piscuri înalte sau joase, dar tot neatinse încă. Vise care depind de noi,  vise care depind de Dumnezeu ori care depind de cei de lângă noi.

Dar, apropo, la ce mai visăm în asemenea vremuri, spre ce înălţimi ne mai îndreptăm ochii, atingându-le cu gândul? O fi să câştigăm potul cel mare la jocurile de noroc şi să ne acoperim toate ratele la bancă, să ne facem o vacanţă „de vis” şi să ne construim „casa visurilor” noastre? Sau visăm să devenim „cel mai talentat român” ori cel mai faimos în nu ştiu care domeniu? Sau trecând la vise de „calibru” mai mic, alţii ar vrea să se poată bucura de soare, lumină ori cer senin, pentru că sunt … fără vedere; unii vor să audă ” te iubesc” sau  cântecul de păsărele, acum la început de primăvară, pentru că nu au…auz. Sau alţii, şi mai „egoişti” în visare, vor să îşi vadă copiii mai fericiţi şi împliniţi decât au fost ei înşişi, sau să ajute pe semenii lor să ajungă ceea ce ei nu au putut.

Nu ştiu care e  dimensiunea  viselor noastre, nu ştiu din care  categorii de visători facem parte, dar visele sunt cele care ne ţin mintea trează, fac limitele sa devină de trecut, fac imposibilul să devină posibil, incredibilul să se transforme în credibil şi invizibilul să devină vizibil! Keep dreaming, keep living!

Comentarii
  1. Luna patrata spune:

    Daca renuntam si la vise inseamna ca renuntam la..tot. Sa visam, visele frumoase devin realitate daca stim sa ne dorim asta.

  2. psi spune:

    când încetezi să visezi, încetezi să trăieşti. ba mai mult, ucizi cu bună ştiinţă copilul din tine, acea sclipire ce ne duce mereu înainte.
    eu aşa cred. şi continui să mă mir asemeni unui copil şi să visez mai departe.

  3. Eu vreau sa renunt la vise, atat cat se poate.
    Totusi, nu confund visele cu planificarile mintale. Ma refer la simplul fapt de-a lasa mintea sa zburde, adesea catre lucruri absurde

    Vreau sa fiu mai prezenta . Visele – le las pentru concedii 🙂

  4. romanianstampnews spune:

    Frumoase cuvinte. Pe undeva, cred că şi eu sunt un visător, deşi îmi mai vine şi timpul când am câte un „duş rece”, pentru că trebuie să rămân cu picioarele pe pământ. Aşa, ca Hapi. 🙂

  5. Silving spune:

    eu is visatoare tare, cum tocmai mi-a spus azi sotul meu,diferenta dintre noi e ca el traieste in realitate si eu in realitatea pe care vreau s-o vad 😀 da’ nu inseamna ca nu- s si realista,doar ca prefer sa vad realitatea care/cum imi place, daca pot.

Lasă un răspuns

