Frica, dragostea şi pierderea

Posted: 30/03/2012 in Proverbe, aforisme, citate
Etichete:, , , , , , , , ,

H. Jackson Brown Jr

” Ţine minte că, fiecare om cu care te întâlneşti în viaţă, a pierdut ceva, iubeşte ceva şi îi e frică de ceva.”

Un citat care efectiv te descopere total oricât de bine ţi-ai acoperi părţile sensibile din viaţă, care te dezveleşte oricât de bine ai fi învelit în propria ta haină a siguranţei. Nu m-am gândit până acum la viaţă , având in minte o raportare la aceşti trei termeni împreună: dragoste, pierdere şi frică. Poate gândeam doar la un aspect anume, poate doar o faţetă o acopeream cu gândirea, dar niciodată să pun mai multe cuvinte împreună şi să mă gândesc concomitent la ele, în contextul vieţii.

E poate una din cele mai mari provocări din ultima perioadă, nu de genul uneia „adevăr ori provocare”, ci una care ar trebui să ne deschidă pe interior şi să ne facă puţină ordine în viziune, dacă suntem sinceri cu noi înşine.

Ce iubesc cu adevărat în viaţă? Asta, de cele mai multe ori, se vede prin timpul pe care îl aloc unui anumit lucru: iubesc egal dăruiesc; că e timp ceea ce dăruiesc, că sunt resurse materiale ori emoţionale, că e altceva, dar dragostea se arată prin ceea ce ofer.

De ce anume mi-e teamă în viaţă? Pentru unele temeri , pot a mă asigura, pot a îmi cumpăra sisteme de apărare. Pentru cele însă care contează cu adevărat, nu sunt mijloace materiale de apărare, ci doar interioare: curaj, credintă, speranţă, prietenie, etc.

Ce anume am pierdut în decursul vieţii? Se prea poate ca „mărunţişul” de fiecare zi,  micile ocazii pierdute cu bună ştiinţă, să conteze mai mult decât cred eu. Fiecare clipă înseamnă o eternitate, înseamnă o decizie care poate să îmi schimbe viaţa trăită din acea clipă înainte. Pierderea poate fi de moment, de care să nici nu îmi pese prea mult, sau poate lăsa urmări mari şi durere pentru totdeauna.

Oare cât de sincer voi fi cu mine în a descoperi care sunt adevăratele lucruri, ori persoane pe care le iubesc, şi mai ales dacă merită să le iubesc la intensitatea la care o fac momentan?  Ce anume mă sperie în viaţă şi cât de mult contează, în contextul unei vieţi plenar trăite, lucrurile de care mă tem? Nu cumva sunt doar false temeri? Ce evenimente le consider cu adevărat ” pierderi”, când fac bilanţul zilei, sau al vieţii?

„Fiecare” are de a face cu mine în primul rând, iar apoi cu semenul meu; toţi avem temerile, iubirile şi pierderile noastre, unii le contabilizăm corect, încercând să îndreptăm acolo unde e cazul, alţii doar le trăim zi de zi, luându-le de la capăt.

Comentarii
  1. Nicu Lupsa spune:

    Carpe diem, Marius…

    Desi e firesc ca uneori sa ne punem intrebari si intrebari, incercand sa ne mai rezolvam din ecuatiile inca nerezolvate ale vietii, nu de putine ori nu facem altceva decat sa mai adancim misterul. Cel putin in ceea ce ma priveste, asa stau lucrurile. Am hotarat astfel sa devin pragmatic si sa simplific lucrurile:

    „Ce iubesc cu adevărat în viaţă?” Uite, acum ca incepe sa miroase a primavara, iubesc verdele ei sfios, iubesc florile, pomii, berzele si randunicile care incep sa vina si iubesc in acest tablou fiintele dragi mie.

    „De ce anume mi-e teamă în viaţă?” Mi-e teama de incrancenare, de rautate, de instabilitate, de incertitudine, de nefiresc…de multe mi-e teama.

    „Ce anume am pierdut în decursul vieţii? Prefer sa ma amagesc si sa folosesc ceea ce Antoine-Laurent Lavoisier spunea: In natura nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma.

Lasă un răspuns

