Hoţi ale proprilor căciuli

Posted: 28/03/2012 in Meditații
Etichete:, , , , , , , , , , ,

Mi-am pus de multe ori întrebarea, legitimă dar şi deranjantă poate, de ce cumpărăm sau facem anumite lucruri, când utilitatea lor tinde spre zero, sau dispare o dată cu utilizarea lor, şi mai ales neavând o motivaţie corectă. Aţi întâlnit persoane sau  poate cunoaşteţi, care întreaga viaţă nu şi-au respectat ori cinstit părinţii sau rudeniile de orice fel, iar la înmormântarea lor, cumpără cele mai scumpe şi impunătoare sicrie ori coroane? Sau, în acelaşi context funerar, varsă cele mai „crocodilice” lacrimi, ca şi când ar fi pierdut cel mai bun prieten ori părinte? Ori, neamuri de toate rangurile posibile, care se ceartă pe o avere a decedatului, când fiecare dintre ei, are mult mai mult decât poate duce cu el în mormânt? Oare de ce ne investim atât de multe resurse financiare şi  emoţionale, doar pentru ceva de suprafaţă, doar pentru a fi văzuţi de cei din jur? De ce facem şi luăm atât de multe lucruri inutile, fără o convingere, şi mai ales necesitate sinceră lăuntrică?

Capcana în care cădem de foarte multe ori, e cea  a facerii anumitor gesturi şi acţiuni, doar pentru a fi văzuţi de către semenii noştri. Nu facem pentru că avem nevoie, sau pentru că aşa simţim noi sau pentru că aşa ne îndeamnă inima, ci facem pentru că se uită cel de lângă noi să vadă ce avem , cum acţionăm, ce îmbracăm sau cum ne relaţionăm la o anumită persoană. Am ajuns nişte „coperte” frumoase, pe care le arătăm la vecini şi cunoscuţi, dar care în interior au foi rupte şi mâzgălite, pe care nu am vrea să le vadă  nimeni. Coperta e bună atât timp cât e fotografiată doar şi expusă, de la distanţă, dar când e vorba de analiza interiorului, nu am vrea să ne dăm pe mâna publicului. Am ajuns să trăim pentru alţii, nu pentru noi, să facem ceea ce le place altora, nu ceea ce ne place nouă.

Într-o societate care trăieşte în criză financiară şi morală, noi, unii dintre noi, suntem cei care ne expunem „marile realizări” financiare ori de acţiune, când de fapt nu realizăm că suntem goi, pe dinauntru, ochii ne sunt orbiţi de ce părere au alţii despre noi, iar inima ne este rece, deşi primăvara ar trebui să o încălzească şi să o dezgheţe.

Dave Ramsey spunea următoarele: „cumpărăm lucruri care nu ne trebuie, cu bani pe care nu-i avem ca să impresionăm oameni care nu ne plac” . Mai e timp pentru întoarcrea la sinceritate şi la a face lucruri utile pentru noi şi pentru cei din jur.

Comentarii
  1. ionela spune:

    hmm..Marius.in spatele tuturor acestor gesturi stau frustrarile care neeliberate duc la consecinte de genull
    Se cumpara lucruri de care nu este nevoie? ..DA..pentru ca reclamele isi fac bine treaba..ce conteaza ca eu nu am nevoie..daca are vecinul meu..trebuie sa am si eu.
    Moare un prieten, cu care am tinut legatura asa si asa…eh..dar vars niste lacrimi „crocodilice”cum spui tu..de toata lumea se cruceste…pana la urma..poate chiar simt emotia aia..dar , de ce nu am utilizat-o cat el era in viata?
    aa.si faza cu cump lucrurilor scumpe pentru raposatu’si aci..motivatiile pot fi multiple (stii si tu..dar daca tot ne ai intrebat : D ) de la faptul ca se poate considera ca in felul acesta faci un ultim omagiu decedatului si incerci oarecum sa -ti mai speli din pacate sau s-i arati ce mult l-ai iubit…pana la impletirea cu snobismul din propozitia „sa vada lumea”…care ma enerveaza cel mai tare..caci facem din orice..nastere, nunta, moarte..un eveniment comercial…si ca orice exagerarile..dau cum dau..

    • Marius Bota spune:

      Cu gust si diplomatie ca intotdeauna, Ionela!! Comertul si comercializarea tuturor evenimentelor, asta ne omoara; Craciun, Paste, nunta cu artificii si te mai miri ce, totul ca sa fim in ton cu altii, sa nu ne lasam mai prejos. Acum ma gandesc si la pomenile de la morti; doar ca sa nu ma las mai prejos ca vecinul sau sa nu ma vorbeasca vecinii, fac sacrificii uriase si un consum nervos in plus, pentru a da o masa superbogata. Asta face concurenta din noi!!

      • ionela spune:

        hmm..cam asa e..din pacate..
        mi se spunea des de catre o ruda anume ca sunt incapatanata si ca „de ce mi-e asa greu sa accept niste chestii deja dovedite, stiute”..asa am dezvoltat ideea ca…da turma are rostul ei..dar e foarte anosta cand toate oile sunt galbioare.
        dar ce turma diversificata ar fi..daca oitele ar fi colorate in toate culorile si nuantele curcubeului?
        🙂

  2. […] invit să daţi o raită şi pe la marius bota, “porcii abjecţi”, luna pătrată, max peter, teo negură, geanina, lavii, meşterul […]

  3. vienela spune:

    ai curaj sa iesi cu blugii rupti pe strada sau sa-i spui vecinei care tocmai si-a schimbat lookul ca arata ca dracu?ai curaj sa tii in casa doar patul si masa pe care mananci si sa mai inviti si musafiri?ai curaj sa-i spui sefului tau ca e mai prost decat tine?

    • Marius Bota spune:

      Daca doar atat mi-as permite sa am doar blugi rupti si o masa in casa, de ce sa nu o fac, de ce sa par ca sunt ceea ce nu sunt? Cat despre sefi, chiar e o problema delicata, care o sa o abordez in curand, fiind pe „ordinea de zi”

  4. marian spune:

    Da-mi macar un exemplu de ” lucruri ” cumparate …airea, de care de fapt …nu ai nevoie!Am un amic pe undeva prin Studina { asta-i pe undeva prin judetul Olt } care prin anul ’89 avea in pod doua costiuge { unul pentru el si altul pentru…consoarta }facut…la comanda ferma.Tipul era la acea vreme bolnav de TBC si dorea sa fie …pregatit . Intre timp s-a vindecat { asta m-a bucurat poti sa ma crezi } datorita faptului ca a urmat medicatia prescrisa . Insa in 2010 cand l-am vizitat ultima oara { ca n-am gologani sa fac asta …saptamanal } mi-a aratat cu mandrie doua costiuge moderne, din acelea cu doua capace, cu manere de metal , cu fel de fel de brizbrizuri pe ele.Char crezi ca tipul { el sau urmasii sai } nu va avea la un moment dat nevoie de acele costiuge ?Eu asi numi chestia asta doar ” viziune” si prevedere.Referitor la cele spuse de ” vienela”…pai eu i-am spus sefului meu ca ” este mai prost decat …mine ” si de atunci…adica din 2011 imi tot caut { fara succes din pacate avand in vedere varsta…} serviciu . De aceea nu te-asi sfatuii { nici macar pe ” vienela „} sa-i spui asta …sefului . Cat despre alte lucruri…pai parca m-asi mira daca ti-ai arunca incepand da maine …hainele{ ca tot sint prea multe si cand vei fi ingropat nu-ti va trebui decat cel mult …un costum si o pereche de pantofi } sau lucrurile din casa doar pentru ca …sint prea multe si …oricum …n-ai nevoie permanent de ele. Iar ca sa fiu in ton cu titlul postarii citez versurile unui cantec { d e pe la cenaclul Flacara } : ” asta e caciula mea…si o port…cum se purta !” Este vorba doar despre un anume spirit de propietate, de dorinta de a avea si tu ceva ,ceva , din ce au …altii !Pui pariu cu mine ca Elena Udrea nu are un telefon mobil { care sa si functioneze !} marca „Samsung” din anul …2000 ? Cred ca nici dumneata…

    • Marius Bota spune:

      Ma refeream nu la cei care isi pregatesc singuri sicriele, ci la cei care, toata viata nu au avut grija de ai lor dragi, iar apoi, la inmormantare, sfideaza toata saracia, si fac cheltuieli, cu care in timpul vietii, ar fi facut mari bucurii decedatului. Ori ce zici daca vezi pe vreunul care avea geamuri superbe si ingrijite de lemn masiv, dar care sa fie in ton cu vecinul, si-a tras termopane de 2 bani. Si exemplele ar putea continua, cu te miri ce filtre, storcatoare, si altele care stau prin cine stie ce colturi, pentru ca le folosim din an in an, dar am vazut ca si Gheorghe si Raveca, si-au luat! Iar la telefon chiar m-ai nimerit, ca nu sunt fan telefoane moderne!!! Ieal ar, fi dupa cum spui, sa daruim ce nu avem nevoie, celor care s-ar bucura din plin pentru asa ceva

      • marian spune:

        Da frate dar aia care fac ce fac la inmormantari …o fac sa nu–i ia lumea cu pietre ca…dupa ce mostenesc ceva { ce ai vazut sicrie frumos ornamentate la amarasteni ?} nu raspund si ei macar cu o …inmormantare ca lumea , mai ales ca mostenire este relativa in timp pe cand inmormantarea o faci…o singura data . Si da exact cum spui matale, sa daruim , insa nu ne trebuie ci ce nu consideram necesar , insa ce te faci cu ….gura lumii ? Pai in secunda doi te vor taxa : S-a ajuns, al dracului !

      • Marius Bota spune:

        Ti-as raspunde cu vorba lui nenea Schopenhauer, care mi-ai spus-o ieri, si mare dreptate ai avut si a avut. E greu cu omul, mai ales cand sufletul e mai mult de-a lui „ala negru” decat curat si sincer. Multumesc , Marian

  5. paradisblonzesc spune:

    asta este melodia mea preferata! jos palaria!

  6. Nicu Lupsa spune:

    am primit recent un email:

    <>

Lasă un răspuns

