Fii sigur că şi alţii ştiu ce ştii tu

Posted: 26/03/2012 in Să începem săptămâna cu un zâmbet
Etichete:, , , , , , , , ,

Oi fi eu „fan” cîini, dar de asemenea sunt conştient că te supui la riscuri atunci când intri în aria de mişcare a unui dulău. Aşa că luaţi aminte, amatori.

Poezia din rândurile următoare, face parte din aceeaşi categorie de zicale cu următoarea : ” conform legilor aerodinamicii, tinând cont de forma corpului sau, bondarul nu ar trebui sa poata zbura; dar el, bondarul, nu ştie nimic despre aceste legi, şi prin urmare zboară”.

Într-un an, cândva-ntr-o vară,
nu ştiu unde, în ce sat,
un ovrei mergând cu marfă,
într-o curte a intrat.

Şi cum intră el pe poartă,
cu desaga în spinare,
hop îi sare înainte,
un dulau urât şi mare.

Ce să fac acum? Se-ntreabă
bietul Iţic supărat…
dacă strig să vină omul,
pân să vină, m-a mâncat.

Dacă dau să ies pe poartă,
aş pleca eu bucuros,
dar, dulăul e în stare
să m-apuce pe din dos.

Bade Gheorghe,
bade Gheorghe,
ieşi afară că mă muşcă!
Ce păcat că n-am o puşcă…

Badea Gheorghe iese-n poartă,
dă c-o piatră după câine,
apoi strigă către Iţic:
Ţine-ţi inima, jupâne!

Nu ştii proverbul:
“Câinele care latră nu muşcă”?

Ştiu proverbul, zice Iţic,
că e scris şi la ovrei,
dar e vorba, dacă-l ştie şi Grivei.

Comentarii
  1. eu am fost muscata de doua ori de caini. si tot ii iubesc. 🙂

    • Marius Bota spune:

      Spre deosebire de oameni, care de multe ori atunci cand ne musca, ne cam ferim si cam rupem legaturile cu ei, cu dulaii suntem ingaduitori si iubitori in continuare , fiindca ii intelegem. O saptamana plina de imbratisari sa ai, ca de muscaturi nu ducem lipsa!

  2. crismaryblog spune:

    Itic, ..vai de cand nu am mai citit poezii ..Sa-mi fie rusine! O saptamana minunata Marius!

  3. Cris-Mary spune:

    Itic .. va de cand nu am mai citit poezii.. Bun momentul asta:) O saptamana minunata Marius!

    • Marius Bota spune:

      Multumesc de vizita , Cristina. Se pare că tot „ovreii” astia sunt buni si la trafic, cum i-am pus pe „tapet” cum apare popor mai mult prin zona))). Sa te bucuri de tot si toti si in saptamana asta.

  4. […] ar fi deloc rău să treceţi şi pe la luna pătrată, geanina, bianca, marius bota, max peter, octocat, cristi, teo negură, zinnaida, vultureşti, melly, meşterul manole, anastasia […]

  5. marian spune:

    Cine-i autorul Ion Pribeagul ? Fals insa sfatul pe care l-a dat ” badea ” ,ovreiului…Chiar daca latra…musca al dracului caine! Ai vazut acel copil ucis de caini ? Ce crezi ca s-au napustit asupra lui fara sa latre macar ? Parca m-asi mira …

    • Marius Bota spune:

      E un autor necunoscut, de prin folclor luata, ca altfel scriam autorul. Se pare ca „ovreii” dintotdeauna au fost „iubiti” de ceilalti, de asta si sfatul bun dat de „badea”

      • marian spune:

        Ai mare dreptate sau cum zicea Shopenhauer intr-o scriere memorabila de-a sa : ” Intre Cer si-ntre Pamant…ai dracului oameni mai sint ” !!! Asta vis a vis de „sfatul ” dat „aproapelui ” intru Cristos.

      • Marius Bota spune:

        Foarte bun citatul, Marian! Multumesc!

  6. Naomikko spune:

    La fel ca si tine si eu iubesc cainii ,ba chiar am unul si cred ca indiferent de ce ar face ,mereu il voi ierta si voi continua sa il iubesc,in fond si el ma iarta pe mine (deseori il cert ,dar ne impacam ).

Lasă un răspuns

