Alarmă, alarmă!

Posted: 23/03/2012 in Viața socială

Nu e vorba de foc sau apă, nici măcar de ceva scurgeri de gaz. E vorba doar de cât de rapid te alarmezi atunci când observi ceva în neregulă, ceva nelalocul lui? Eşti „ardelean ori oltean”, aştepţi să vezi cum decurg lucrurile sau scoţi în doi timpi şi trei mişcări trusa de intervenţie rapidă?

Eu sunt genul de om care până nu mă doare ceva, astfel încât ajung să râd de durere ( aşa îşi dă seama soţia că mă doare ceva rău, că încep să râd), nu iau nici o măsură. Alţii în schimb, dacă îi doare puţin degetul mic de la piciorul drept, deja încep să se alarmeze, să se gândească ce ar putea fi,  sună un prieten care e „prieten cu medicina” şi  îl întreabă ce ar putea fi; ca în cele din urmă să îşi dea seama că i-a intrat o pietricică în pantof  şi l-a jenat! Unii când văd că li se aprinde becul roşu la carburantul maşinii, caută imediat cea mai apropiată pompă, alţii merg liniştiţi până se apropie de „încingere ” becul roşu

De ce la unii „senzorul de alarmare” acţionează mai rapid, iar la alţii cu întârziere? E clar că percepem ” alarma” în mod diferit, dar tine oare de „alarma” în sine sau de „tipul senzorului”, sau altfel spus, la aceleaşi similare probleme, de ce reacţionăm diferit?

Care e varianta mai  „sănătoasă” de a acţiona în faţa posibilelor alarme pe care le primim in viata de fiecare zi? Ne ajută sau încurcă în vreun anume fel, un tip de reacţie sau alta?

” No, dacă trăbă, trăbă, ce să faci?” ori ” hai iute că arde” sunt variantele care ne stau la dispoziţie; una e în „slow motion” alta e ” fast and furious”. Care o alegem şi de ce?

Comentarii
  1. paradisblonzesc spune:

    la mine depinde. cateodata alarma suna imediat si ma panichez. numai ca astfel de situatii mi-au demonstrat ca nu sunt bune. nu am reactii bune atunci cand sunt panicata.
    asa ca…astept, ma gandesc bine la situatie si dupa vedem ce si cum. am observat ca varianta asta, ultima este cea mai eficienta 🙂

    • Marius Bota spune:

      Probabil , experienta ne da din cand in cand lectii, daca nu chiar palme, cu privire la un mod de actiune ori altul; asa ca ar fi bine sa mai luam si aminte la istoria noastra, ca sa nu ajungem la isteria noastra

  2. Luna patrata spune:

    Eu sunt de parere ca panica nu ajuta la nimic. Indiferent ce se intampla trebuie sa gandesti ce e de facut, de aia suntem oameni si avem creier. 😀

  3. ionela spune:

    da..in mare masura depinde de profunzimea evenimentelor dar mai ales depinde de personalitatea fiecaruia.eu incerc sa -mi pastrez calmul..dar asta nu inseamna ca eu chiar il am.dar macar aparent, incerc sa gandesc rational, gandindu-ma ca asa voi gasi solutii. caci pana la urma asta e scopul, sa gasim solutii si nu sa ne „hazardam” in suferinta..;)

    • Marius Bota spune:

      Si cred ca de la o minte limpede, nu speriata, vin solutii mai bune si mai eficiente, decat de la una toata „pârjolită” de spaimă. Dar e de menţionat că unii functioneaza mai bine in regim de alarma, pe ultima suta de metrii, cand sunt perpeliti cu totul

      • ionela spune:

        hmm..functioneaza oarecum mai bine ca sunt fortati de imprejurari sa ia decizii ..dar ..cine spune ca iau cele mai bune decizii din cate puteau sa ia?!!..si cu sig o minte mai limpede ia decizii mai bune..

  4. Doru spune:

    Am reţinut simptomul (rar) de-a râde ca formă maximală (şi nu prea foarte) a durerii …
    Interesant!
    Mulţumesc!

    • Marius Bota spune:

      Fiecare suntem „rari” daca nu chiar unici in unele manifestari. In cazul meu, trebuie deosebit rasul de unul singur, asa ca…, si rasul de durere.)))

  5. andra spune:

    ma bucur ca exista oameni care isi dau toata silinta de a scrie astfel de postari felicitari tine-o tot asa :*:*::*:*

  6. romanianstampnews spune:

    Cel mai bun lucru este să previi, să nu ajungi în situaţia să te doară… Numai că asta scrie la carte, dar eu, unul, nu prea o fac.

  7. rusbianca spune:

    Depinde intotdeauna de natura problemei si de personalitatea fiecaruia.

  8. […] şi pe la luna pătrată, teo negură, qedeu, meşterul manole, max peter, vultureşti, geanina sau marius bota Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe the first to like this […]

  9. oanaclara spune:

    In general sunt calma si daca e ceva, analizez situatia si apoi actionez. Am invatat sa fiu precauta.

    • Marius Bota spune:

      Oare de ce chiar impresia asta am avut-o despre tine!?)))

      • oanaclara spune:

        😀 Pai si pe paganii aia i-am lasat cat i-am lasat , dar cand m-au calcat rau pe nervi i-am pus nitel in discutie. Presupun ca la asta te refereai.

      • Marius Bota spune:

        Lasa păgânii să işi vada de ale lor, avem alte treburi „mai crestinesti”, mai importante. Pentru unii ca ei, nu merita sa ne stricam nervii si posibil si cuvintele.

  10. Andreotti spune:

    eu sunt fast dar nicidecum furious:)….de obicei sunt brici si actionez instant!…ăsta mi-i felul! DAR in situașii de genul: cuiva i se face rău, se lovește, arde ceva pe foc, etc…nu mă pierd deloc, nu mă panichez și pot lua decizii rapide…bune, proaste….le iau, nu aștept să degereze lucrurile! dacă sunt în situația de mă doare ficatul azi nu mă panichez și nici nu alerg la medic…aia sunt ipohondrii și eu nu-s deloc DAR dacă mă doare câteva zile la rând și observ și o înrăutățire a lucrurilor/a stării voi lua în considerare o vizită la doctor!…chiar lași loc la multe interpretări și atunci ți-aș spune și eu..CHIAR depinde de alarmă!:)

    • Marius Bota spune:

      Plaja de „alarme” a fost lasata intentionat larga, pentru interpretari cat mai diverse, pentru a se regasi fiecare. Esti o persoana care chiar as zice, ca nu ai nevoie de senzori de alarmare, pentru ca totul decurge normal. Good girl!

Lasă un răspuns

