Lăcomia dăunează grav gândirii

Posted: 17/03/2012 in Știri mioritice
Etichete:, , , , , , , , ,

Dacă până acum ceva vreme, ori chiar doar  zile, credeam că „tata” sfaturilor  alimentare şi nutriţioniste este Gheorghe Mencinicopschi, ei, iată că a a mea părere a fost dovedită ca fiind una greşită. Şi asta nu din cauză că sus numitul nu ar mai fi bun ci pentru că în urmă cu două-trei zile, am descoperit că sunt alţii şi mai buni când vine vorba de sfaturi alimentare:  Federaţia Patronatelor din Turism, care prin preşedintele lor, au declarat următoarele: „pentru că sunt medic de profesie ( Mohammad Murad se numeşte) vă pot spune că sistemul all inclusive dăunează grav sănătăţii. El duce la obezitate, consum mare de alcool şi risipă“. Domnul care a făcut acestă declaraţie, pe lângă profesia de medic , o are şi pe cea de patron al câtorva hoteluri de pe litoral. Această replică a venit ca răspuns la solicitarea ministrului de turism de a introduce serviciile „all inclusive” la hotelurile de pe litoral.

Acum, că noi suntem mai catolici decât Papa, cu toate că suntem ortodocşi, atunci când ne cade nouă bine, nu e ceva nou. Dar a ascunde dorinţa lor de câştig  şi lăcomia, sub pretextul „facerii de bine” pentru „clientul nostru, stăpânul nostru”, mi se pare una din cele mai mârşave scuze. E ca şi cum mi-ai spune mie, căruia nu îmi place să beau, că dacă mă duc într-un hotel de pe litoral care oferă servicii „all inclusive”, o să devin alcoolic, stând un sejur de sapte zile, de când o să ajung acasă , vecinii nu o să mai recunoască de alcoolic ce am devenit.  De ce şi mai ales până când o să se tot ascundă după degete, atunci când e vorba să spună adevărul gol-goluţ. autorităţile responsabile cu luarea diferitelor decizii? De ce oare nu se poate spune „verde în faţă”: „băi românilor, noi vrem să ne îmbogăţim rapid, aşa peste noapte, sau chiar peste jumătate de noapte; nu avem timp şi nu vrem să facem investiţii prea mari, pentu că ne reduc beneficiul, şi atunci unde mai e rentabilitatea noastră; dacă vreţi all inclusive, mergeţi la bulgari, turci, egipteni, pentru că noi nu vrem să fim responsabili pentru obezitatea voastră şi pentru căderea în patima băuturilor alcoolice”.

După acest model, nu m-ar mira ca în viitorul apropiat , să apară alte sugestii şi sfaturi de genul celui invocat de domnii din turism:

– noi nu construim autostrăzi pentru că aţi văzut ce caramboluri şi accidente grave se produc în alte ţări

–  suntem nevoiţi să scumpim benzina şi motorina pentru a determina lumea să nu mai umble cu maşina şi să ia amenzi de la Poliţie

– emiterea şi aprobarea unor legi corecte si respectarea lor ar duce la lipsa „obiectului muncii” in tribunale şi judecătorii

Sunt foarte curios să aflu, câţi dintre patronii de hoteluri din România, şi-au petrecut concediile în străinătate, beneficiind de sejururi all inclusive. Atunci ne-am da seama ce înseamnă adevărata grijă pe care o poartă românilor, pentru a nu deveni „beţivi, bolnavi şi graşi”.

Comentarii
  1. ionela spune:

    vai de mine..deci poza din final efectiv m a oripilat…si da..cred ca ai dreptate.ii doare in cot de romani. ce sa zic isi asuma ei responsabilitatea..si nu vor sa ne ingrasam..efectiv nu stiu ce sa fac sa plang sau sa rad..de cata viclenie dau dovada…

  2. romanianstampnews spune:

    La chestia asta nu m-am gândit niciodată, n-am fost niciodată la „all inclusive”, n-am nimerit aşa ceva pe unde am fost. Dar cred că bunăvoinţa este cea care lipseşte.

    • Marius Bota spune:

      nici eu nu am beneficiat, tocmai de asta nu vorbesc ori scriu in calitate de „fan” al acestui tip de turism; dar mi se pare normal ca omul care merge in concediu sa aiba posibilitatea de a alege si aceasta varianta

      • romanianstampnews spune:

        Probabil că aici e buba: de ce să alegi singur, când poate careva să aleagă în locul tău (mai ales fără să te întrebe…). 😦

  3. shogunu' spune:

    ” E ca şi cum mi-ai spune mie, căruia nu îmi place să beau, ..” Ba mie-mi place. Merg berile „ca unse”. Miercurea, cînd e întîlnirea cu prietenii si la sfîrşit de săptămînă. după un „administrativ” (curăţenie şi alte alea). Vorba-i să nu te faci aeroplan, adică praf, sau mangă, sau…
    Azi am „ţurgălit” un bidon de Timişoreana 😉 Mai am o ţîră şi-l gat. minteni mă duc după încă unu’ 😀
    Banzai!
    Nu mai zic de ce poate face un pahar de cabernet la ceas de seară 😉 Transpiri de numa’… Aspirină curată 😆

    • Marius Bota spune:

      Dar nu esti la „all inclusive! acuma, nu?)) Deci tu imi dai si cealalta fata a monedei: cei care sunt invatati cu „beiutura” nici atat nu devin alcoolici pe timpul sejurului „all inclusive”. Si atunci , domn patron din turism, de ce nu?

  4. psi spune:

    sistemul acesta „all inclusive” se potriveşte, poate, celor care doresc să zacă toată ziua la hotel, lângă piscină.
    obişnuim să spunem că noi, românii, suntem lacomi, realitatea este însă alta: omul are în el o doză de lăcomie şi atâta vreme cât are la discreţie, va profita. am văzut francezi, englezi, germani chiar, umplându-şi până la refuz farfuriile de mâncare şi burţile… 😦
    personal nu sunt adepta acestui gen de turism. noi obişnuim să vizităm mult, să luăm pulsul locurilor, motiv pentru care mâncăm pe unde apucăm… un wurst, un şniţel, un gyros, un kebab… potrivit locului, păstrându-ne de fapt obiceiurile alimentare de acasă. cel mult acceptăm demipensiunea, dar şi aceasta numai când revenim în locuri pe unde am mai fost.
    deci… este posibil ca omul să fi avut dreptate. în majoritatea cazurilor, de fapt are. 😀

    • Marius Bota spune:

      Dincolo de faptul ca si noi, ca familie , suntem de acelasi fel cu tine, plimbandu-ne mult, eu am semnalat motivatia, pur fatarnica: aparitia alcolismului si a obezitatii. Spune, domn medic patron, ca se face risipa si noi, ca patroni, nu vrem, ca pierdem la „cash”, dar nu pune alcoolismul si obezitatea pe primul plan.

  5. pandhoraa spune:

    este evident ca omul vrea sa faca bani peste noapte cum bine ai spus tu…
    din punctul meu de vedere conceptul „all inclusive” nu exclude turismul „clasic” ca sa spun asa…
    in fond este alegerea fiecaruia dar,important este sa poata avea de unde alege…
    eu si prietenii mei am incercat ambele variante si pot spune ca functie de ce ne-am propus a fost cat se poate de ok…

    • Marius Bota spune:

      Corect spui, si d aceea ar trebui sa ofere ambele tipuri de servicii, nu sa anuleze unul din ele, pe te miri ce motive. Oamenii care merg in concedii, sunt destul de maturi incat sa aleaga singuri, nu sa aleaga prin limitarea optiunilor

  6. marian spune:

    Mohammad Murad asta …nu-i arab ?Sau turc…Pai el are dreptate saracu’ .Acel sistem all inclusiv este daunator cu adevarat . Pai ce cand te duci in vacanta , tecazezi la hotel si ramai sa zaci acolo? Daca ai televizor , NET in camera si frigiderul plin…cu de toate basca ce-ti servesc aia de la service room stai si doar mananci ca… Pai c e vacanta este aia ? Doar asa ca sa ai ce povestii cand te reintorci la munca ? Sa ai ce discuta in pauza de tigare sau de …masa ?Nu mai bine stai dracului la tine acasa si….bagi banii in buzunarul alalat { vorba lui Hagi Tudose} si zici ca…te-ai dus …la hotel ?Cat despre patronii de hoteluri pai…aia adevarati nu prea se duc in vacante, nici macar in extra sezon. daca-i patron adevarat…sta si se ingrijeste de hotelul pe care-l detine…daca-i hotelier adevarat fireste.”Legea” aia de ziceai cu ” scumpirea benzinei ca sa nu mai cheltuim pe benzina sau pe amenzi” { basca ca n-avem autostrazi …[din vina cui oare ?] sau macar drumuri …civilizate } aia chiar este… buna !Da-le idei astora de ne conduc…poate chiar o iau de buna si o dau ca lege si atunci sa vedem noi ….daca ne mai trebuie turism si eventual …all inclusiv!O seara buna dumitale si familiei !

    • Marius Bota spune:

      Are omul dreptate, doar ca cine alege „all inclusive” stie de ce alege, poate chiar asa vrea, asa ca are dreptul de a avea parte de asa ceva si la noi in tara

  7. Silving spune:

    Nu pot sa cred ce poza ai gasit, mai rau,e poza a putut cineva sa-si faca ! 😀

Lasă un răspuns

