Superstiţii şi soluţii

Posted: 13/03/2012 in Haioase
Etichete:, , , , , , , , , , ,

SUPERSTIȚIE – Prejudecată care decurge din credința în spirite bune și rele, în farmece și vrăji, în semne prevestitoare, în numere fatidice sau în alte rămășițe ale animismului și ale magiei.

Ziua de marţi, 13, este o zi considerată de mulţi nefastă,:însemnând ghinion şi trei ceasuri rele. Potrivit superstiţioşilor, în această zi nu trebuie să pleci la drum sau să faci activiăţti importante. Aşa că băgaţi bine de seama, dragi creştini!  dar chiar, oare cum merg , mână în mână, credinţa în Dumnezeu cu astfel de practici, dependenţa de El, cu teama de astfel de lucruri? Pentru că sunt şi lucruri chiar distractive, printre cele ce se numesc superstiţii, voi prezenta câteva astfel de „credinţe” dar şi „soluţiile” pentru a scăpa de ele,  provocându-vă şi pe voi, a scrie alte superstiţii ce vi se par ciudate.

1.Orice dorinţă ţi se va împlini dacă o rosteşti în timp ce fierbi ceapă – să nu îţi lipsească nicicând ceapa din casă, să o ai la îndemână şi mai ales întotdeauna să ai un ochi al aragazului sau plitei liber pentru a pune repede la fiert ceapa atunci când îţi doreşti ceva

2. O broască ce sare în casa ta, îţi aduce noroc – construieşte-ţi casa pe malul unei bălţi pline cu broaşte astfel încât în orice moment să ai o broască aproape de casa ta

3. Un câine care urlă în ajunul Anului Nou, va turba până la sfârşitul anului – la apropierea Anului Nou, legaţi gura tuturor câinilor pe care îi aveţi, chiar dacă mor din acest motiv, important e ca superstiţia să nu se întâmple

4. Dacă prinzi o frunză care cade, în prima zi de toamnă, vei avea parte de o iarnă uşoară – fii sigur că mai ai zile de concediu până toamna, astfel icât să poţi fi liber când incep să cadă frunzele; se merită, tinând cont de ce cheltuieli cu încălzirea eviţi

5. demonilor le este frică de sunetul clopoţeilor – leagă clopoţei la fiecare haină şi pantof pe care îl porţi, la fiecare clanţă de uşă, la oglinda retrovizoare de la maşină, precum şi de ramurile copacilor din grădină; astfel, chiar dacă vei fi considerat nebun, vei fi sigur că scapi de demoni

6. dacă omori o albină, vei avea un oaspete neaşteptat – fii sigur că nu laşi urme atunci când omori albina, altfel „musafirul” nepoftit s-ar prea putea să fie întreg roiul celei ucise

7. daca-ţi muşti limba în timp ce mănânci, înseamnă că ai spus o minciună de curând- pentru a evita accidentele şi muşcăturile grave de limbă, nu este indicat a se mânca după ce ştim sigur că am spus o minciună; mai bine flămânzi decât cu limba accidentată

Iar referitor la ziua de marţi 13, stai acasă toate zilele astfel catalogate, nu merge nici la serviciu, nici cu maşina, şi nu lucra absolut nimic. si astfel vei face parte din „clubul marţienilor de ziua a treisprezecea”.

Comentarii
  1. Luna patrata spune:

    Nu am superstitii deci nu am nevoie nici de solutii. 😉

  2. vasile spune:

    Apollo13(Houston,avem oproblema)

    • Marius Bota spune:

      Bun venit, intr-o zi de 13, pe aici pe la noi, Vasile. Americanii au in general probleme cu „13” ca si la zgarie nori mai sar peste etajul 13!)))

  3. […] pe la luna pătrată, vultureşti, meşterul manole, lavi zu,  zinnaida, teo negură, geanina, marius bota, schtiel, lili3d sau max peter Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe the first to […]

  4. Nicu Lupsa spune:

    Ufffffff…Marius, de ce oare nu ai postat asta ieri? Poate reuseam sa pacalesc vreun coleg…:P

    PS: Crezi ca sefu’ e superstitios?

    • Marius Bota spune:

      Nu se cadea sa fi scris despre „marti 13”, intr/o yi de luni 12. Asa ca, pana deseara mai ai timp, macar pentru schimbul de noapte ( ar merge sa pui ceva clopotei poate!!)). Cat despre sef, chiar nu cred ca o fi, ca altfel sigur punea si el ceva clopotei pe la posturile trafo, substatii si pe intreaga linie de contact!)))

      • Nicu Lupsa spune:

        ..dar nici n-a cerut sa fie eliminate hupele si soneriile de la ST, niste clopotei mai tunati! 😉

  5. andreyk26 spune:

    nu prea cred in superstitiile astea dar imi place sa citesc despre ele,ma amuza intr-un fel 🙂

  6. ACIDUZZU spune:

    Nu prea-i vad pe cei supertitiosi, plini de scuipat (propriu) in san intr-o zi de treisprezece…Dar dupa treisprezece urmeaza…treisprezece „barat”, si-atunci sa vezi supertitiosi facandu-si cruce cu un „Doamne-ajuta”, urias in gesturi !

  7. VictorCh spune:

    Off-topic:
    Comentez pt prima oara pe acest blog (unde am ajuns urmand linkul din http://diversediversificate.wordpress.com/2012/03/17/5348/ ) – bine v-am gasit, spor si succes (mai ales pt ca – in conformitate cu arhiva – blogul imi pare a fi destul de nou)!
    Nu voi prea avea posibilitatea sa revin („din cauza de” penurie de timp si energie disponibile pt net) dar mi-a placut ce-am gasit si-am zis ca macar sa salut si sa „las o urma”.

    On-topic (macar oarecum):
    Cu titlu de curiozitate: echivalentul numarului nostru 13 (care este NU cifra, ci este numar format din doua cifre, 1 si 3) – ca aducator (superstitios) de ghinion – chinezii au cifra 4: cifra 3 este considerata „cifra perfecta”, cea care implineste armonia (si este alcatuita din cele doua principii, yin si yang, si din unitatea acestora), iar 4 – cifra care „sparge” perfectiunea armoniei. In consecinta, multe hoteluri chinezesti nu au etajul 4, ci acesta este inlocuit cu 3 bis (dar CHIAR SI ASA este evitat de clienti, drept care acolo de regula este „cazata” administratia si toata „gospodaria” hotelului, spre „deliciul” angajatilor), cam in acelasi fel in care (am citit ca) in SUA unele hoteluri au inlocuit etajul 13 cu etajul 12 bis.

    3. Presupun ca este de asteptat sa turbeze pana la sfarsitul anului care urmeaza sa inceapa, ca anul in curs urmeaza (prin definitie) sa se incheie in mai putin de 24 ore (altfel nemaifiind vorba despre ajunul Anului Nou).

    4. CUM este definita (in intelesul acestei superstitii) „PRIMA zi de toamna”? Cea calendaristica? (Atunci frunzele deja cad DE MULT…)

    6. …sau stuparul, stapanul prisacii careia ii apartine albina omorata. 😛 😆

    • Marius Bota spune:

      Multumesc foarte frumos de vizita, pe care o apreciez si acum si de fiecare data cand aveti timpul necesar pentru asa ceva. Foarte interesante completarile si observatiile dumneavoastra,unele de mine nestiute, d-le Victor!

      • VictorCh spune:

        Multumesc pt primirea frumoasa!

        Sunt o fire uituca, zapacita si imprastiata (si actualmente am motive serioase din viata reala – prin contrast cu cea virtuala – de a fi preocupat (intens si indelung) de ALTCEVA, din pacate sunt mici sansele ca macar sa-mi mai amintesc ca am fost pe aici, necum sa mai si stiu cum si pe unde am venit. (Sunt „inocent” – citeste „necunoscator” in domeniul virtual, nici macar sa caut nu prea stiu, si – fara suparare – nu mai vreau sa-mi aglomerez mailul cu abonare la bloguri pt care n-am timp. Recent „am facut curatenie mare”, renuntand la abonarea la MULTE bloguri care imi placeau si carora le fusesem vechi si asiduu cititor si comentator, nu vreau s-o iau de la-‘nceput.)

        Si – PROBLEMA: cu mine (desi ma apropii vertiginos de varsta pensiei) te rog sa renunti la apelativul „domn” (ZAU ca nu ma simt „domn”, MAI ALES in ultima vreme) si la adresarea cu „pluralul de majestate” (glumeam – cu „pluralul de deferenta”, desigur), nu tin catusi de putin la politetea formala, fiindu-mi perfect suficienta politetea intrinseCA_CUprinsa in ideile exprimate si in „tonul” si limbajul exprimarii. (Si-apoi… in mediul virtual nu suntem (toti) decat colegi – probabil eu unul mai dezavantajat fata de dumneata de putinatatea cunostintelor mele specifice, chiar daca poate mai avantajat de intinderea cunostintelor profesionale si a celor de cultura generala…)

        TARE-mi place”individul” pe care-l ai la avatar – atat ca exemplar cat si ca poza! Felicitari (presupunand ca este al dumitale)!

      • Marius Bota spune:

        Eu multumesc, inca o data. Cat despre respect, daca nu cunosc persoana respectiva si nu sunt invitat a imi schimba modul de adresare, trebuie sa il respect si in vorbire prin apelativul domn ori doamna ori …. Asa sunt eu. Iar despre „gravatar”, e seniorul dintrecei doi caini care ii am, mai e un puiut in devenire” gravatar 2″, aceeasi rasa.

Lasă un răspuns

