Dacă n-am, îţi dau cu plăcere

Posted: 12/03/2012 in Să începem săptămâna cu un zâmbet
Etichete:, , , , , , , , ,

Măi Ioane, drag vecine

Io îs tare supărat. Am văzut la Ghio-n ogradă

Două sape, frumuşele, şlefuite , cu cozi drepte.

Şi m-am dus la el, ca prieten, ce ne ştim de-o viaţă-ntreagă

Sa îl rog să-mi dea şi mie, uite-aşa pe ochi frumoşi

Una din a lui unelte, de săpat, că are două

Ca să sap şi eu grădina, că acuş e vremea ei..

Şi mi-a zis Gheorghiţă-n faţă, făr-a sta nicicum pe gânduri

Că muncit-a pentru ele si nu poate-a-mi da. Pardon!.

No, acuma, Ioane dragă, tu ce zici de treabă de-asta?

Dacă tu-i avea doi cai, mari , frumoşi, ţinuţi cu drag

Nu mi-i da şi mie unul, iac-aşa, ca buni amici?

Cum să nu, Vasile drag!

De în grajdul meu ar fi, doi cai mândrii si zglobii

Fii tu sigur că in grabă, unul pentru tine-ar fi.

Ori măi Ioane, de căruţe, două ai avea în curte

Nu te-ai îndura ca una, să mi-o dai, aşa, ca prieten?

Cu prea mare bucurie, de-aş avea căruţe două,

O căruţa-ţi va fi dată, ţie astăzi de îndată..

Un aşa vecin şi prieten tot să am ca tine , Ioane!

Nu ca Gheorghe , rău vecin, ce nu dă chiar de-are două.

Dar ia zi-mi, de doi cocoşi, ai avea între găini

Te-ar lăsa inima bună, un cocoş să-mi dai şi mie?

No acuma , măi Vasile, să nu-ţi fie cu necaz,

Dar nu pot ca din cocoşi , să iti dau niciunul ţie.

Nu pricep, nimic, măi Ioane, al meu prieten şi vecin

Cai mi-ai da cu drag şi mie, de-ai avea vreo doi în grajd

Iar căruţă iar mi-ai da, dacă două ai avea!

Iar cocoş, nicicum n-ai da? Dar ce ai, din ce motiv?

Măi Vasile, ia aminte la ce-ti spun eu ţie-amu!

Doi cai n-am nicicum în grajd, iar căruţe două-n curte

Nici acelea nu le am

Însă doi cocoşi, de frunte, ăştia-i am, de-aia nu-ţi dau!

Mulţi am da, cu mână largă, tot ce nu avem prin casă

Ba un cal, ba o cărută, ba un ceas, că tot n-avem

Însă când să dăm ce-avem, ce putem să ajutăm,

Dăm din coate ori din nas. Ia de treci la muncă frate

Că eu n-am să-ţi dau, vezi bine, că muncesc cu toate. Bine?

Comentarii
  1. Doru spune:

    Adaptare la „Frunză verde de dai, n-ai” …

  2. psi spune:

    este o vorbă: să dai celui ce are şi să iei celui ce nu are! 😉

    • Marius Bota spune:

      Multumesc foarte frumos de vizita, Camelia. Si asa cum spui, „celui ce are i se va da, iar de la cel ce nu are se va lua chiar si ce i se pare ca are”- cuvinte interesante din Biblie!

      • psi spune:

        şi adevărate!
        o rugă… foloseşte, te rog, nick-ul meu! pe bloguri toată lumea îmi spune psi, prescurtare de la psipsina, celebra pisică a greciei şi a nimănui, nume cu care am fost botezată mai demult. nu e greşit numele meu, dar nu sunt obişnuită cu el aici. 😳

      • Marius Bota spune:

        Sarumainile si scuza-ma te rog frumos! Nu am stiut acest amanunt, o sa ma conformez, sa traiti!)))

  3. Teo Negură spune:

    Hehe, asta-mi suna fabula, si-mi suna tare bine si adevarat 🙂 Pana l urma, cel mai usor de vandut e blana ursului din padure 🙂

  4. ACIDUZZU spune:

    Eu vad in aceasta expresie poetica a milei crestine si cealalta „fata a monedei”, adica lacomia celui ce cere.
    Intrucat n-am vazut inca un gospodar, in adevaratul sens al cuvantului consacrat, care sa-si vanda caii si apoi sa se planga (vecinului) ca nu are cu ce-si lucra pamantul ! Este ori o lene cronicizata, ori o nechibzuinta crasa, ori si una si cealalta !

    Morala crestina ne indeamna sa nu uitam binefacerea si darnicia pentru aproapele nostru, dar ne si sfatuieste sa nu influientam sau sa „intretinem” lenea si trandavia ! Ce gospodar este acela care n-ar sapa, n-are cai, n-are caruta, unelte agricole, adicatelea ? Hai, la cocosi mai merge. Caci, oricum, se intampla sa mai sara (infractional) gradul fara voia proprietarului de drept si, oricum, ajunge-n ograda un singur cocos de rasila. Cand sunt doi pe acelasi „harem” de gaini este bine sa-l dai celui (care n-are nicio gaina), fie macar pentru „o zeama-n oala” ! Dar daca sunt doi cocosi in ograda proprie, doar s-ar bate, si-atat !

  5. ACIDUZZU spune:

    CORECTARE:
    „cocos de prasila…”

  6. Silving spune:

    Si mie-mi suna a fabula, ma uitam dupa autor :D. ca-mi placeau mult fabulele in copilarie (si acum,dar acum nu prea le mai citesc).

Lasă un răspuns

