Principii demonstrate prin viaţă

Posted: 10/03/2012 in Diverse
Etichete:, , , , , , ,

Pentru a avea principii sănătoase şi solide , trebuie să ştii în ce crezi, în cine crezi şi mai ales să ştii daca ceea ce crezi şi pe cine crezi sunt  lucruri şi persoane demne de crezare, credibile. Dacă eu nu sunt convins că principiile în care cred sunt demne de a crede în ele, cum ar putea altcineva să creadă în ceea ce îi spun eu?  Unul din exemplele cele mai bune despre principii, l-am găsit exprimat, poate în cuvinte mai mult decât adevăruri, prin cântecul celor de la Boyzone : „No matter what they tell us”.  Întotdeauna ascultă ceea ce spun alţii, dar nu te lăsa influenţat de ei, nu te speria de unde eşti dus de alţii sau cum eşti etichetat, drumul tău are o destinaţie clară, nu contează ce cred alţii atât timp cât tu ştii că ceea ce crezi e adevărat. Principiile noastre trebuie să vobească despre noi mai mult decît vorbim noi despre principii, cel mai mult se vede viaţa trăită după principii, nu principiile vorbite şi expuse. Ceea ce credem, principiile vieţii noastre,  sunt cele care nu pot fi tăgăduite sau dezminţite de viaţa pe care o trăim. Principiile pot avea acoperire în viaţa pe care o trăim sau viaţă trăită poate fi trădată de principiile pe care le expun altora. Duplicitatea noastră, principii-viaţă, va fi demascată mai devreme ori mai târziu. Dacă le spun colegilor mei să nu întârzie la servici, iar eu vin cu întârziere, pot să am prestanţă în faţa lor când le spun despre punctualitate? Nu există principiu mai puternic expus decît viaţa însăşi. Uneori, eu şi principiile mele, plus Dumnezeu de partea mea, formăm o majoritate!!

Dincolo de muzica melodioasă a celor de la Boyzone, avem ocazia să ne bucurăm  de versurile cu adevărat deosebite, dar mai ales putem să ne reanalizăm principiile pe care spunem că le avem.

Comentarii
  1. symo77 spune:

    Multumesc pentru cuvintele scrise de tine. Ma motiveaza! Iar melodia celor de la Boyzone… o stiu de mult timp, dar acum cred ca o voi „privi” cu alti ochi.

    • Marius Bota spune:

      Ma bucur ca pot fi de folos aceste cuvinte si mai ales ma bucur ca le-ai citit „tu”, fiindca poate aveai nevoie de ele. Te astept cu placere oricand, pentru incurajari, discutii, si gasiri de solutii!

  2. romanianstampnews spune:

    Totul este să distingi „zgomotul”, să nu-l confunzi cu ceea ce este cu adevărat important.

    • Marius Bota spune:

      Ce frumos ai subliniat „zgomotul”. Asa e , Max, daca urechea interioara a inimii nu e acordata la ce e important de fapt , riscam sa ne luam dupa tot felul de „zgomote” ce par apropiate de melodia adevarata, dar sunt doar „chinezarii” false. Multumesc, Max!

  3. symo77 spune:

    Pentru o suma de ani am mers pe doua cai: citeam si imi doream sa implinesc si Cuvantul, dar imi doream mult si sa fiu pe placul oamenilor, mai ales al prietenilor. Adica, intr-un fel, incercam sa aplic setul de principii al lui Dumnezeu, dar si sa ma „pliez” pe oameni, pe lume. Si nu a mers. Nici nu avea cum… Dupa un timp mi-am dat seama.
    Acum… unii oameni sunt necajiti pe mine, ca nu le mai fac pe plac.
    Cuvintele tale, referitoare la principii, m-au facut sa inteleg ca sunt pe drumul cel bun, acum cand incerc sa fiu pe placul Domnului. Si imi doresc ca oamenii din jur sa IL vada pe El in mine, in modul meu de traire.

    • Marius Bota spune:

      Viata mea si a ta, e facuta sa o traiesc eu si tu, nu altii pentru mine. Principiile mele de viata, mai devreme sau mai tarziu, vor arata celor de langa mine ca sunt statornic in ceea ce cred si fac. Consecventa in trairea zi de zi a principiilor pe care le spunem, poate e ceea ce ne lipseste, pentru a dovedi ca , chiar credem in ceea ce spunem.Poti fii sigura, ca atat timp, cat ai principii de viata, clare, dumnezeiesti, chiar daca vei avea probleme, la capat vei ajunge cu fruntea sus, chiar daca in lacrimi, dar bucuroasa! Poti fi victorioasa chiar cu lacrmi in ochi, tot victorie se numeste!!

  4. Dudas Danut spune:

    „Nu conteaza cat de lung ai parul ci conteaza ce si cum gandesti” . Principiu este elementul fundamental , ideea de baza pe care se intemeiaza orice teorie. De obicei exteriorul se armonizeaza cu interiorul , dar nu este o regula. Dar daca este asa este ideal si atunci din start stii cu cine stai de vorba. Principiile graite exprima de fapt modul tau de viata , felul tau de-a fii , sapte ani de acasa , scoala prin care ai trecut , pentru ca in viata cel mai important este sa stii sa citesti si sa scrii dupa care poti face ce vrei, ( dar depinde si de cat ,ce ,cum si unde citesti) si societatea unde iti demonstrezi ceea cea ai acumulat in primelen doua etape. Intotdeauna in viata esti apreciat sau pe placul celor care sunt pe aceeasi lungime de unda cu tine. Cu aceia ai mai putin de lucrat fiind-ca te inteleg foarte repede. Cu ceilalti e mai mult de lucru si atunci exemplul tau personal le poate fii ghid daca vor ( daca vrei ,poti) si atunci modul tau de viata este un exemplu pentru ei. Sopul ti-a fost atins, pentru ca fiecare om are un scop in viata si nu este intamplator adus intre noi. Orice societate are nevoie de oameni cu principii sanatoase si asta o demonstraza modul nostru de viata . Daca ne uitam in jurul nostru putem face comparatie si ne putem intreba : oare acolo de ce este asa? Raspunsul este foarte simplu: ” OMUL SFINTESTE LOCUL”. Cu prietenie Dudas Danut.

    • Marius Bota spune:

      Punct ochit, punct lovit: omul sfinteste locul. Principiile netransformate in practica, sunt doar vorbe!

      • Dudas Danut spune:

        Multumesc Marius . Noapte buna. Pot sa completez? (vorbe goale si fara continut, consum de energie degeaba) Pa, pa..

Lasă un răspuns

