Poate c-o să capăt chiar şi pistol!

Posted: 07/03/2012 in Știri mioritice
Etichete:, , , , , , , , , ,

Unii dintre voi ştiţi, alţii poate aflaţi acum, că eu fac parte din fosta mare „a doua armată a ţării”, adică sunt ” cheferist”. Nu sunt din acela cu chipiu, uniformă, steguleţ sau paletă, dar tot ceferist mă consider. Acum, ştiu că muţi aveţi un „ochi dur”, aşa cum îl am şi eu pe alocuri, împotriva a ceea ce a devenit CFR-ul. Poate pentru cei din afara fenomenului ceferistic o sa spun un lucru nou, cu toate că e cam valabil în toate domenile româneşti, dar  e de ştiut că de la CFR ” se fură domnule”. Şi pentru că nu mai găseşti prea multe să furi, pentru că au luat alţii, rând pe rând, acum se fură fier vechi, sau mai bine zis tot ceea ce poate fi valorificat în cebtrele de fier vechi. Datele problemei fiind expuse, vă prezint în continuare soluţia Ministerului de resort, adică în domeniu ( chiar o fi de resort?), la această situaţie: Angajaţii CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă vor avea dreptul să aplice amenzi pentru achiziţia, de la persoane fizice, a metalelor feroase şi neferoase utilizate în activitatea feroviară, a anunţat, marţi, Ministerul Transporturilor

Încă nu ştiu dacă citesc şi interpretez  bine sau dacă ştirea e corectă ori ba! Adica (bineînţeles că nu orice ceferist) ceferistul şef cu legitimaţia în mână, va  merge la poarta colectorului de fier vechi, se legitimează şi spune: ” am venit să caut şi eu 10 metrii liniari de şină furată de la Săruleşti, două bucăţi  de bobine de joantă luate de la Feteşti şi 120 m de fir de contact dispărut azi noapte de la Dragoş Vodă; nu sunt cumva la dumneavoatră în curte?”. ” Ba da, chiar am vrut să vă anunţăm, dar nu am ştiut pe cine să sunăm , dar oricum le-am pus bine acolo, după colţ. Cât trebuie să plătesc pentru această infracţiune?!” Sau dacă nu găsesc la primul „colecţionar” de fier vehi, atunci bat drumul la al doilea, al treilea, până găsesc ceva metal de provenienţă ceferistică..

Oameni buni, cred că e una din cele mai bune veşti, care mi se dă mie, nouă, celor ce suntem  ceferişti. Acum nu mă gândesc că o să am şi eu o asemenea legitimaţie, dar deja simt cum reîncep să fac parte din armată, c-o fi prima, că o fi a doua, chiar nu mai mă interesează. Ca mâine, aştept ca ministrul să împartă pistoale la toţi angajaţii din calea ferată, astfel încît hoţii de fier vechi să fie somaţi încă de la locul faptei. Apoi, nu departe în timp, prevăd cum fiecare dintre noi, vom avea chitanţier la noi, astfel încît să putem amenda orice călător fraudulos. Şi Doamne, câte nu o să mai vină la calea ferată!

Aş vrea să mă invidiaţi puţin , că lucrez la o societate aşa serioasă, sau chiar să fiţi supăraţi pe mine că m-am scos cu un asemenea ministru ( apropo, îl cheamă Nazare, dar nu cred că are de a face cu verbul „năzări”). Dar sincer, nu cred că e loc de invidie, ci mai degrabă de compasiune, pentru situaţia în care a ajuns calea ferată.

Doamne , ai milă de noi, că noi nu avem deloc!

Comentarii
  1. Nicu Lupsa spune:

    Faptul ca doar li s-a „nazarit” o asemenea ineptie ma face sa cred ca acesti oameni care conduc caile ferate romane, au grave probleme de sanatate. Mintala.

    Desi vreau ca acesti conducatori sa plece cat mai devreme, instinctul, ma face sa cred ca daca mintea nu-i ajuta, spiritul de conservare o sa-i salveze si nu o sa dea si pistolale. Pentru simplul motiv ca salariatii o sa-nceapa sa vaneze hotii, incepand de sus in jos. Ghici, ghicitoarea mea: cu cine oare ar incepe?

  2. Marius Bota spune:

    Tinand cont ca domnul Necolaiciuc nu mai e la conducerea CFR, si eu cred ca nu vom primi pistoale, nu de alta dar va trabui sa fim examinati suplimentar pentru port arma, instruiti pentru manuirea armei dotati cu gloante si in cele din urma avand si catuse la noi pentru prinderea totala a hotilor. si deja, cheltuielile ar creste prea mult!

  3. Dudas Danut spune:

    Sa-mi fie cu iertare si fara suparare draga Marius dar voi cei multi ce a-ti facut ? Acum tot voi ce-i multi trebuie sa faceti. Eu sunt CFR-ist doar din anul 2006 , dar am in familie CFR-ist din acea armata si ma lupt cu o mentalitate greu de suportat si de inteles . Dar ma lupt si pe zi ce trece simt ca sunt ceva rezultate. Este o vorba batraneasca ” cine face si desface” si spun batraneasca pentru sunt adevarate de la cap la coada,s-a trecut prin ele si sunt bine gandite, si apoi spuse. Acum e acum!

    • Marius Bota spune:

      Duererea e cu atât mai mare cu cât stăm pe margine şi nu putem face nimic , ci doar asistăm la scufundarea căii ferate. Cei care au făcut parte din vechiul CFR, se pot lăuda că l-au construit, noi, că facem parte din cei care au asistat la distrugerea lui.

      • Dudas Danut spune:

        Dureros si scandalos. Face-ti ceva. O sa intram in istorie ca „DEMOLATORII „, mi-e greu sa accept. Nu vreau sa fiu complice . Hai sa dam mana cu mana CFR-u-i la indemana.? Ce spui.?

Lasă un răspuns

