O lume luminată şi cu gust bun

Posted: 06/03/2012 in Meditații
Etichete:, , , , , , , , , ,

” Tu eşti sare, aer, apă şi lumină pentru mine”, ” te preţuiesc ca sarea în bucate” – expresii întâlnite şi cunoscute, adevărate declaraţii de dragoste, dar spuse într-un mod mai aparte, incluzând şi făcând referire la lucruri uzuale şi strict necesare din viaţa de zi cu zi. Din totdeauna, asocierea şi includerea în  declaraţiile drăgăstoase  a unor lucruri palpabile, necesare  în mod neaparat existenţei noastre, a făcut ca  o astfel de declaraţie să fie mult mai răsunătoare şi de efect. În acelaşi context al sublinierii importanţei acestor lucruri gen: apă, aer, sare, lumină, Domnul Isus Hristos, face o declaraţie surprinzătoare, rezonantă, despre cei care cred in El şi urmează învăţăturile Sale: ” voi sunteţi sarea pământului şi lumina lumii”. Nu cunoaştem cu siguranţă, în întregime, gândirea Fiului de Dumnezeu, dar cu siguranţă, e una dintre cele mai mari responsabilizări de care avem parte, noi ca şi creştini. Nu ştiu dacă după atâţia ani, de la rostirea acestei afirmaţii, mai înseamnă vreo responsabilizare pentru noi, vreo povara pe umerii noştri; aşa cum nu ştiu dacă mai luăm în serios  o astfel de afirmaţie, chiar dacă suntem creştini şi chiar dacă ea a fost  făcută de întemeietorul creştinismului.

Totuşi, în contextul reponsabilităţii mari pe care o am, îmi ridic câteva întrebări despre eficienţa mea ca şi „sare şi lumină” pentru cei de lângă mine:

1. oamenii preferă să stea în preajma mea pentru că dau gust şi lumină , adică sens şi însemnătate vieţii lor, ori pentru că sunt ca apa sfinţită, nici nu ajut, nici nu încurc?

2. când am fost ultima dată vizitat de cineva pentru a mi se cere un sfat, o părere avizată, considerat fiind că pot face „lumină şi da gust” în situaţia dată?

3. cât de mulţi prieteni, vecini, cunoştinţe am, pentru care să reprezint acea persoană care să fiu sau să fii fost de folos atunci cţnd au avut nevoie?

4. zilnic, pentru câţi dintre cei cunoscuţi şi dragi mie, înalţ o rugăciune către Dumnezeu, pentru binele lor, sănatatea lor, viaţa lor veşnică?

Responsabilitatea are de a face cu cel căruia i se încredinţează dar şi cu cel care încredinţează. A mi se încredinţa o responsabilitate, arată încrederea care mi se oferă de către cel care m-a responsabilizat. A îmi duce la îndeplinire responsabilitatea, nu e altceva decît respect şi ascultare, un răspuns normal la încrederea care mi s-a acordat.

După atâţia ani, increderea lui Dumnezeu în mine e aceeaşi,încă mai speră să nu îl dezamăgesc.După atâţia ani, de astăzi pot să încep să fiu responsabil în a fi sare şi lumină, pot să am un nou început!

To be or not to be!

Comentarii
  1. romanianstampnews spune:

    Puţină gândire pozitivă chiar nu strică. Să îţi dea Dumnezeu multă sănătate!

    • Marius Bota spune:

      Atât timp cât suntem ancoraţi şi în realitate, cu atât mai bine. Nu sunt utopist, dar cred că mai putem schimba câte ceva de prin jurul nostru! Mulţumesc de urare, Max, şi să ne vedem sănătoşi şi bucuroşi într-o zi, undeva!

  2. Luna patrata spune:

    Am senzatia ca esti o persoana a carei apropiere linisteste, si asta e bine. 🙂

Lasă un răspuns

