Despre profitabilitate

Posted: 03/03/2012 in Viața socială
Etichete:, , , , , , , , ,

O glumă destul de dură spune că începi să nu mai fii profitabil ca și om, în momentul când lumânările de pe tortul de la ziua ta de naștere costă mai mult decât tortul în sine!! C-o fi adevărat, că o fi doar glumă, doar când ajungem in acea fază o să putem spune acest fapt ( sau mai bine zis cei care o să ne facă tortul o să spună acst lucru). Până una alta, mâ gândeam ce anume îmi spune cu adevărat cât de profitabil sunt, în general vorbind? Dacă e să mă iau după definiția profitabilității, atunci ar trebui să văd dacă sunt pe plus considerând diferența dintre ”încasările” și ”cheltuielile” vieții mele..Dacă însă privesc din alt unghi de vedere, atunci ar trebui să fiu  declarat profitabil, în următoarele condiții:

1. dăruiesc mai mult decât primesc

2. iubesc mai mult decât sunt iubit

3. fac bine mai mult decât mi se face

4. arunc cu portocale dupa cei care aruncă cu pietre după mine

5. renunţ la dreptul meu doar pentru a fi pace

Și exemplele de pe această latură pot continua. Dar oare chiar sunt ”profitabil” când fac cele mai de sus sau de fapt sunt fraier, prost, un neacomodat al societății  și ca urmare demn de pus la colț?  Ce te face să te simți util, folositor, profitabil? Pentru ce te consideră cei din jurul tău, prietenii tăi, util și folositor, profitabil ( dar nu în sensul de a profita de pe urma ta)?

Comentarii
  1. Luna patrata spune:

    Interesant articol… 🙂 Nu stiu ce sa spun, eu stiu doar ca nu fac nimic ” la schimb”, adica daruiesc, iubesc, fac bine cat de mult pot, si toate astea le fac din suflet. O fi bine sau nu in conceptia altora, habar nu am, eu ma simt bine asa si cred ca asta e cel mai important.

    • Marius Bota spune:

      Sigur „media” de schimburi ramane constanta. Asa ca daca tu nu faci nimic la schimb, sigur este cel putin unul, in opozitie cu tine, care face totul doar pentru ” schimb”. Sa fii mereu cu resurse propaspete in a darui, iubi si a face bine, neconditionat. Asta e dragoste adevarata!

  2. romanianstampnews spune:

    Chestia cu profitabilitatea poate avea interpretări multiple. Dacă e să luăm în considerare numai partea de relaţii interumane, eu unul în mod cert du mai mult decât primesc. Nu pentru că aş fi „fraier”, ci pentru că aşa consider eu că ar trebui.

  3. […] pentru melly şi theodora! pentru  poate nu ar fi rău să treceţi şi pe la meşterul manole, marius bota, teo negura, luna pătrată, , lavii, max peter, vultureşti, vizualw,androxa, cella, zinnaida, […]

Lasă un răspuns

