Să învăţăm să „vorbeşte” corect româneşte

Posted: 27/02/2012 in Haioase
Etichete:, , , , , ,

E de-a dreptul amuzant, ducându-te, această stare, până într-acolo încât continui să râzi şi singur după ce iei parte la aşa ceva; e din categoria acelor expresii care te marchează şi le ţii minte multă vreme. Aşa ceva mi s-a întâmplat mie zilele trecute, când fiind într-un magazin, după pâinea cea de toate zilele, şi îndreptâdu-mă spre ieşire, am auzit persoana care urmase după mine, spunându-i vânzătoarei: „vă rog, două sare de lămâie”! Nu ştiu cum a reacţionat doamna vânzătoare ţn sinea ei sau ceilalţi care au mai auzit această expresie, dar eu unul am ieşit din magazin, continuând să repet expresia şi să zâmbesc  doar uşor, pentru a nu fi interpretat drept „ţâcnit”. Am mai avut parte de expresii de acest gen, dar parcă nici una nu a fost aşa de efect ca şi aceasta, în ultima perioadă de timp. Cu siguranţă mai exista şi varianta ” două sări de lămâie”, dar e clar că ceva nu suna bine şi de aceea nu a fost folosită!

Ce expresii „tari, cool” din punct de vedere  lingvistic aţi întâlnit în ultima perioadă? Le percepeţi aceste greşeli ca şi o atingere adusă limbii române sau pur şi simplu ca ceva normal, greşeli de exprimare?

Până una alta, există posibilitatea, la care nu am mai stat să asist, ca vânzătoarea să ii fi răspuns clientei  sale: ” Poftiţi aici, aveţi sarele de lămâie cerute”.

Comentarii
  1. Aniela Deby spune:

    „sarele de lamaie cerute„:)))lol!!

Lasă un răspuns

