Omul bun-piesă de muzeu?

Posted: 23/02/2012 in Viața socială
Etichete:, , , , , , , , , , ,

Am un coleg care are o vorbă , care spune multe în puţine cuvinte: ” s-a făcut lumea rea, plină de răutate,  văd  asta la  mine”. Ce trist dar adevărat! Mă doare când văd atâta răutate, în mine în primul rând, când nu mai e loc de îngâduință și bunătate între oameni! A ajuns o virtute răutatea, deși noi considerăm că ceea ce facem nu e inclus în capitolul răutate.De dimineată de când ne trezim și ne îndreptăm spre servici cu mașina, recurgem la primele răutăți de natură rutieră: ” vai de capul lui, cine ia dat permisul și la ăsta?”sau ”asta e chiar obraznic, uite cum intră în fața mea!”, şi totul culminează cu ”normalele” înjurături în trafic. Dar așa e in trafic, zicem noi, nu suntem răi, ceilalți sunt răi că ne provoacă! Ajunși la servici, continuăm cu răutățile, pe care de data asta le numim ”mişto-uri, ironii, glume ” cu colegii sau pe seama colegilor, iar ca desert , la muncă, trecem și la puțină informație mondenă despre X, Y, dar nu e bârfă ci informare zilnică, că doar nu o să rămân neinformat! Ce să mai zic de nervii care mi-i fac la stația de benzină când iarăși văd ca au scumpit benzina, iar  preţul laptelui în piață a mai crescut  iar, că doar s- a scumpit benzina; și așa încep să îmi aduc aminte cine ne conduce și cum ne conduce și…! Dar sunt doar nervi, nu din răutate ci pentru că așa e firea mea, mai impulsivă și nu permit să fiu călcat în picioare.

Nu are rost să mai continui cu exemplele pentru că simt că mă enervez și îmi crește tensiunea și iar devin rău! Dar eu nu sunt rău, eu doar reacționez, așa cum spuneam aici, la răutatea altora! Așa că , ia să nu mai fie alții răi și atunci nici eu nu o să mai fiu!!!

Mâine, sper să fie e nouă zi, iar la șofat, iar la servici, iar la…. . Good or bad? This is the question! Merită să alegem bunătatea chiar dacă ar fi să nu avem de câștigat pe moment. Biblia ne spune ; ” ceea ce face farmecul unui om  este bunătatea lui”. O fi aşa?

Comentarii
  1. Teo Negură spune:

    Ar fi ca si cum ai incerca sa elimini electronul din atom, ca are sarcina negativa. Eu nu zic ca raul e util, spun doar ca tine de natura firii, iar o lume buna in deplinatatea ei, aicea jos, m-ar speria putin…

    • Marius Bota spune:

      E perfect adevarat ceea ce spui Teo. Doar ca , uneori avem impresia, noi oamenii, nu Dumnezeu, ca putem fi rai aici jos, in lumea asta, si apoi sa mergem intr-un loc, pe lumea cealalta, unde instantaneu devenim buni. Nu stiu care o fi parerea Creatorului, la toata ideologia noastra! Cred ca mersul societatii, problemele si greutatile ne determina, in firea noastra, sa fim rai, cu toate ca nu e prea normal

  2. Luna patrata spune:

    Eu sunt de parere ca trebuie sa incepem de la noi, nu sa asteptam ca altii sa fie buni. Sigur ca nu suntem perfecti, sigur ca uneori uitam sa fim buni, sigur ca alteori gresim, dar putem macar sa incercam. Si repet, incepand de la noi, mi se pare foarte important.

    • Marius Bota spune:

      E exact in spiritul a ceea ce spuneai si in postul cu destinul propriu: doar noi decidem pentru noi, daca vrem sa fim buni sau rai, daca alegem sa facem bine ori rau. A da vina pe altii, ca ei ne determina, sa fim rai, e ca si cum ne-am recunoaste invinsi in fata raului din jurul nostru.

  3. romanianstampnews spune:

    În astfel de împrejurări, de cele mai multe ori mă străduiesc să aplanez orice discuţie în contradictoriu, chiar dacă încep să las de la mine. Nu eram deloc aşa până acum ceva vreme, mă aprindeam (şi încă mă mai aprind) foarte, foarte uşor, iar din această cauză de multe ori am avut de pierdut.

  4. […] pe la vultureşti, luna pătrată, rokssana, meşterul manole, peter, teo negură, vizualw, cristi, marius bota, schtiel, kadia Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe the first to like this […]

  5. rusbianca spune:

    Stii cum e, cu totii vedem raul, dar nu ne prea inghesuim sa-l compensam cu bine

    • Marius Bota spune:

      E important sa vedem nevoia si sa fie oameni care sa fie dispusi sa vrea a face binele. Tu, cu mine, cu alţii, cred ca putem sa incercam sa facem bine astfel incat sa dea o medie mai bunicica cumva, daca se poate. Multumesc pentru prezenta ta aici,Bianca.

      • rusbianca spune:

        Nu stiu daca binele si raul se poate masura, pentru ca sunt niste termeni abstracti. Cat bine oare trebuie sa faca cineva pentru a compensa un rau. Vorbim filozofie. Am inteles ideea ta, ca fiecare strop de bine conteaza, doar ca stau si ma intreb, sunt atat de altruista sa fac asta mereu?

Lasă un răspuns

