Mi-am adus aminte de o glumă care circula cu privire la nenumăratele rugăciuni și cereri care se fac la zidul plângerii din Ierusalim. Un mare bancher, evreu , că așa e in business cu evreii prin frunte, se ruga de cu zor :” Dumnezeule mare, Iehova, te rog frumos ajută-mă să fac rost de 100000 de dolari ca să nu pierd oportunitatea de afacere care mi s-a ivit”. Lângă el, un amărât, abia își ridica fața și glasul înspre Dumnezeu și zicea: ” Dumnezeul meu, ai milă de mine și daruiește-mi doi dolari ca să pot să cumpăr de mâncare pentru familia mea”. Fiecare dintre cei doi striga, continua să înalțe rugaciunea cu voce tare. La un moment dat, omul de afaceri, îl bate pe umăr pe sărac și îi spune;” Ia 10 dolari de la mine și fugi de aici; nu îl mai încurca și tu pe Dumnezeu pentru că mie trebuie sa imi facă rost de 100000 de dolari”.

Am privit această glumă în contextul în care, câinii pe care îi avem, unul senior si unul puiut, au prins șmecheria de a bate la ușă atunci când au chef să te joci cu ei sau când le e foame. Cea mică, sare din greu , se pune la ușă, dar ”barosanul” o dș la o parte și ia locul din fața ușii , pentru a se vedea care e șeful.  Același lucru se întâmplă când ajungem acasă și fiecare vrea să fie primul băgat în seamă. Și astfel e de-a dreptul bătălie care să fie în centrul atenției și care să beneficieze de atenția stăpânilor.

Întotdeauna problema MEA e cea mai mare și cea mai importanta, necazul prin care trec EU e cel mai de nesuportat, iar durerea pe care o am EU la spate nu s-a mai văzut pe pământ. Noi, eu, suntem si vrem sa fim în centrul atenției, pentru că așa e normal și corect, ceilalți vin pe locul doi.

Secretul rezolvării problemelor NOASTRE, stă în a scrie la fel ”EU” ca și ”EL”, sau ”eu” ca și ”ea”, a mă privi la fel pe MINE ca și pe CEL de lângă mine.

Oricum eu sper că acest exemplu, de a ieși în evidență, de a fi în centrul spectacolului, e valabil doar la evrei și la cățeii mei!

Lasă un răspuns

