Ce faci când îți trece glonțul pe la ureche?

Posted: 10/02/2012 in Viața socială
Etichete:, , , , , , , , , ,

Ați auzit exprimări de genul: ”pentru următorul examen învăț toată materia că  pe ăsta era să îl pic”, ” nu o să mai cconduc așa cu viteză mare că de-abia am scăpat să nu imi ia permisul”, ”mă las de fumat că deja e grav cu sănătatea”. În același registru pot fi trecute multe alte variante, pe care fiecare din noi le-am experimentat, dar nu toți le-am aplicat ulterior, toate sub sigla populară ”mi-a  trecut glonțul pe la ureche, am scăpat ca prin minune; nu mai fac!”. Cât  ține o asemenea promisiune și cât de repede uit ceea ce am spus la necaz? Mai  cred ceea ce spun sau am repetat de atât de multe ori aceste vorbe încât nici eu nu mă mai cred pe mine însumi?

Oamenii înțelepți învață din greșeli și pe cât posibil încearcă să nu le mai repete. Oamenii uituci, ca să folosim un cuvânt discret, își aduc aminte de greșeala făcută, de-abia după momentul când  o mai fac o dată, și încă o dată, și tot așa. Stă în firea noastră, ca după ce am trecut hopul, să uităm căt de greu a fost, prin ce am trecut de fapt si astfel să lăsăm lucrurile să meargă de la sine, pe făgașul deja format.

Se prea poate ca să ne reușescă și următoarea dată să luăm examenul cu ”noroc”, iar polițistul de treabă să ne ierte încă o dată; dar toate astea înseamnă risc asumat, înseamnă emoții în plus la fiecare examen, echipaj de poliție sau analiză medicală, îmseamnă adrenalină  irosită aiurea. Necazurile și problemele vin oricum singure, așa că măcar pe cele pe care le putem evita, să ne dăm silințele a o face. Iar cât despre acei  dintre noi cărora le place să trăiască la cote înalte ale senzațiilor, au tot dreptul, dar fără a ne plânge apoi de ceea ce a dat peste noi ”ca din senin”.

Comentarii
  1. Nicu spune:

    Dependenta de „adrenalina”, a unora, pare fara leac. Important e ca daca ei tot exista , sa le dam o intrebuintare si sa-i folosim drept ” material didactic”, avand insa in vedere ,cat de des putem, ca si noi suntem de multe ori la foarte mica distanta de a deveni propriul nostru exemplu negativ!….”din bube mucegaiuri si noroi”…Arghezi , stia el …

Lasă un răspuns

