Ferice de mine ori vai de tine

Posted: 06/02/2012 in Să începem săptămâna cu un zâmbet
Etichete:, , , , , , , , , ,

Într-un sat mic, de genul celui în care fiecare știe totul despre fiecare, ce a făcut, unde a fost, ce vrea să facă, și unde birtul era locul poveștilor, precum și locul care năștea lideri; într-un asemenea sat, într-un asemenea birt, se formase cel mai de temut bătăuș din zonă, în fața căruia nimeni nu avea curaj să comenteze pentru că imediat era ”oblogit”. Dar cum mai există și minuni dumnezeiești, se spune că acest temut războinic, s-a cumințit datorită lui Dumnezeu, s-a ”pocăit”; și de unde nu era bătaie unde să nu fie și el prezent, acum devenise pașnic, liniștit. Totuși, oamenii cunoscând cine a fost și ce făcea, nu îndrăzneau să îl provoace în vreun fel; dar un consătean mai îndrăzneț, întâlnindu-se cu el pe drum, îl luă la întrebări: ”Bă Ioane, vorbesc sătenii că te-ai pocăit, că nu te mai bați și că te-ai liniștit; așa e?” ”Așa e mă Ghio, m-am pocăit” ”No, dacă tu ai considerat că așa trebe, treaba ta; totuși, ce vroiam eu să te întreb era despre ceva ce am auzit că scrie în Biblie și eram curios dacă e valabil și pentru tine: dacă cineva îți trage o palmă  peste un obraz, tu trebuie să întorci și celălalt obraz. Ce zici, Ioane, dacă ți-aș trage eu o palmă, ețti în stare să întoarci și celălalt obraz ca să îți mai trag una?”. Ion al nostru, stătu puțin pe gânduri și apoi cu un glas apăsat dar calm spuse: ” Mă Ghio, ce spui tu e adevărat, așa scrie în Biblie; acum, dacă tu o să îmi cârpești mie o palmă , nu șiu cum o să fie: dacă o să întorc și celălalt obraz pentru a mă lovi, o să fie ”ferică” de mine că am împlinit Biblia și am ascultat de  Dumnezeu; dacă însă  nu o să întorc și celălalt obraz, atunci pot să îți spun un singur lucru: o sa fie vai de tine!!

Morala

Dumnezeu te-ajută să întorci obrazul când ești lovit, Dracul te împinge să dai și tu cu pumnul când ești lovit peste obraz.

Comentarii
  1. nicu spune:

    Este adevarat .Dar pentru a trai prezentul acum si nu in viitor este nevoie de fapte nu de cuvinte.Avem cu cine schimba pe cei care ne conduc,dar trebuie sa ne gandim ce punem in loc.Multe lucruri depind si de noi,dln pacate instinctul de conservare este mai puternic si lasam pe altii sa hotarasca in locul nostru.

  2. ACIDUZZU spune:

    Astia doi, bag-sama, trecusera doar pe langa…Predica de pe munte ! Stii ce-au luat in „evidenta” ? „Ferice de cei blanzi, ca ei vor mosteni pamantul !” Dar intr-o interpretare „soft”. Adica, eu iti dau o palma, tu taci. Iti mai ard una, si iar taci ! Vazand ca taci, te dezmostenesc, stiindu-te bland !
    Sau daca esti mai putin smerit, la prima palma acordata, in replica eu cu modestie iti acord doar o jumatate de palma (facuta pumn, romaneste).
    Si-atunci, se inverseaza mostenirile, valorile spirituale, invers proportional cu blandetea.
    Ca doar asa scrie: „Blandetea voastra sa fie cunoscuta de toti oamenii.” Nicidecum insa, masurata-n palme sau in…jumatati de palme…

Lasă un răspuns

