Vând gogoși ieftini dar… nu țin de foame!

Posted: 02/02/2012 in Viața socială
Etichete:, , , , , , , , ,

”În cât timp mă suni să îmi dai răspunsul?”, ”în jumătate de oră maxim”, ”mâine vin să îți termin lucrarea”, ”dă-mi până joi niște bani împrumut”, ”nu are nici un defect calculatorul”, etc. Exemplele pot continua și sunt de o așa varietate că uneori te și miri cum poate să îl ducă pe un om mintea așa departe și  să încerce sa ne ”ducă cu zăhărelul” prin vorbele  pe care le spune. Majoritatea dintre noi am fost prinși în asemenea capcane vorbite sau noi am prins pe alții cu dulcea vorbă a minciunii. De ce oare am ajuns într-un așa mare număr, ”vânzători de gogoși”, specialiști în minciuni, spuse ca un adevăr de netăgăduit? Minciuna e minciună oricât de mică sau mare ar fi, dar din punct de vedere uman și al urmărilor relaționale, una e să spui că ai mâncat de prânz , când de fapt nu ai mîncat si alta e să spui că nu ai luat telefonul uitat al altuia când de fapt tu ai și consumat din creditul lui deja. Ne provoacă repulsie astfel de oameni, din păcate începem să ne pierdem încrederea în vorbele lor, devenim suspicioși la orice ar spune. Și cu toate astea, minciuna vorbita sau vorba mințită, continuă să rănească, să separe oamenii. Cum ne putem corecta, noi, care poate am făcut așa ceva altora și cum putem îndrepta pe cei care fac așa ceva?

1. să ne cerem iertare celor care le-am spus vorbe mincinoase – ”sunt o grămadă cărora le-am spus neadevăruri, cum să fac asta?”; trebuie , e primul pas spre recăpătarea încrederii unul în altul

2. să renunțăm a mai face promisiuni semenului nostru când știm că ele vor fi călcate – mai bine nu spun nimic decât să spun un neadevăr

3. confruntare personala cu cel care  ”vinde gogoși” în mod permanent – mai acordă-i o șansă, mai vorbește cu el și atenționează-l, poate se va îndrepta

4.dacă nu renunță, demască-l, fă ca să nu mai cumpere și alții ”gogoși” de la el; dar nu îl bârfi, spune doar adevărul despre situația dată

Îndreptarea începe cu noi, iar o persoană deja schimbată ia atitudine și față de alții.

Lasă un răspuns

